مناسب‌سازی معابر منطقه ۵ ، یک گام به جلو

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده جهت بازسازی و بهسازی گذرهای این منطقه گفت: مناسب‌سازی معابر سپاهان‌شهر با هزینه‌ای حدود دو میلیارد ریال و مناسب‌سازی پیاده‌روها با هزینه‌ای حدود سه میلیارد ریال انجام شده است.

احمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص اقدامات انجام شده جهت بهسازی و بازسازی گذرهای منطقه پنج شهرداری اصفهان تا پایان سال‌جاری، اظهار کرد: عملیات اجرایی پیاده‌روسازی ضلع غربی خیابان حکیم نظامی حدفاصل پل فلزی تا چهارراه حکیم نظامی به طول تقریبی ۵۰۰ متر و عرض پنج متر با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال آغاز شده و در سال گذشته و ابتدای سال جاری ضلع شرقی این خیابان پیاده‌روسازی و نوسازی شد.

وی خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی معابر سپاهان‌شهر با هزینه‌ای حدود دو میلیارد ریال و مناسب‌سازی پیاده‌روها با هزینه‌ای حدود سه میلیارد ریال انجام شده است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر عملیات پیاده‌روسازی خیابان علامه جعفری با پیشرفت ۹۰ درصدی و اعتبار ۱۵ میلیارد ریال در حال اجرا است، ادامه داد: در آینده نزدیک پیاده‌روسازی خیابان‌های موحدی‌نیا، ضلع جنوبی باغ دریاچه و ساماندهی گذر «ژورژ باغومیان» و خیابان جوشقانی همچنین پیاده‌روسازی خیابان چهارباغ بالا اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه مناسب‌سازی و تعمیرات پیاده‌روهای شمالی و جنوبی خیابان‌های ارتش و بلوار کشاورز نیز به طول پنج کیلومتر با هزینه‌ای حدود سه میلیارد ریال اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: تعمیرات گذر فرانسوی (خواجه عابد) با اعتباری حدود چهار میلیارد ریال در حال انجام است که در این محل ساماندهی سنگ فرش‌ها و بلوک فرش‌های موجود مرمت و اصلاح اصولی خواهد شد.

رضایی با تاکید بر اینکه اصلاح هندسی در منطقه فعال است و حدود ۳۵ میلیارد ریال در نظر گرفته شده تا شناسایی و اقدامات لازم انجام شود، تصریح کرد: دو مدل کف فرش پیاده‌روها از جمله کف فرش هدایت و هشدار نابینایان در پیاده‌روها و کف فرش سکه‌ای برای نقاط خطرساز برای افراد معلول، استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: در پیاده‌روها باید مسیرهای عاری از مانع و با فاصله از مغازه‌ها برای تردد نابینایان مناسب‌سازی شود تا موانع کمتری بر سر راه آنها قرار گیرد.

کد خبر 550432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.