نوسازی بیش از ۲ هزار تاکسی فرسوده تهران تا پایان سال

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران از نوسازی دو هزار و ۲۰۰ تاکسی فرسوده تا پایان سال‌ جاری خبر داد.

به گزارش ایمنا، علی محتشمی‌پور اظهار کرد: از ابتدای آذرماه سال جاری، روند ارائه تسهیلات برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده متوقف شده بود که خوشبختانه با تغییر مدیریت صندوق کارآفرینی امید و رویکرد جدید در این صندوق، فرآیند تشکیل و تکمیل پرونده‌های نوسازی تاکسی‌ها از سر گرفته شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و ۱۰۰ فقره تسهیلات ۹۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه از سوی صندوق کارآفرینی برای نوسازی تاکسی‌ها پرداخت و این روند متوقف شد، افزود: به دلیل توقف ارائه تسهیلات شاهد انباشتگی تقاضا شدیم، به گونه‌ای که دو هزار و ۲۰۰ تقاضای نوسازی متوقف شد و این در حالی بود که تمام این افراد آورده مالی خود را تأمین کرده بودند و تنها در انتظار ارائه تسهیلات صندوق امید بودند.

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و شروع مجدد ارائه تسهیلات، تا پایان سال به تمام رانندگان تاکسی متقاضی نوسازی که آورده خود را تأمین کردند یعنی همان ۲۲۰۰ نفر، تسهیلات خواهیم داد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال رقم نوسازی تاکسی‌های فرسوده به ۴۱۰۰ تاکسی برسد، در خصوص افزایش قیمت خودرو برای تاکسیرانانی که به دلیل اهمال صندوق امید از دریافت تسهیلات عقب ماندند، تصریح کرد: با شرکت ایران خودرو مکاتبه کردیم تا قیمت تاکسی برای این تعداد راننده به مانند رقم قبلی محاسبه شود اما این شرکت در پاسخ اعلام کرد که در صورت اتخاذ چنین تصمیمی ۴۵ میلیارد تومان ضرر خواهد کرد و این پیشنهاد را رد کرد و متأسفانه رانندگان باید مابه‌التفاوت را پرداخت کنند.

محتشمی‌پور افزود: برای کمک به رانندگان تاکسی با مراکز اسقاط وارد مذاکره شده و پیشنهاد دادیم که ارزش قیمت اسقاط را ۲۰ درصد افزایش دهند که آنها در حال بررسی هستند.

منبع: ایسنا

کد خبر 550365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.