تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری سمنان به شورای شهر

لایحه بودجه ۹ هزار و ۹۹۹ میلیارد ریالی سال آینده شهرداری سمنان با ۷۵ درصد افزایش در مقایسه با امسال برای بررسی به شورای اسلامی شهر تقدیم شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی مرتضی‌نژاد، شهردار سمنان امروز _شنبه دوم بهمن‌ماه_ با تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری در تاریخ مقرر به شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: سقف بودجه ۱۴۰۱ شهرداری معادل ۹ هزار و ۹۹۹ میلیارد ریال است که نسبت به بودجه سال جاری ۷۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: با توجه به رشد فزاینده هزینه‌های نگهداشت شهر در توسعه زیرساخت‌ها، تورم غیرمتعارف در هزینه‌های عمرانی و دیگر هزینه‌های جاری، رشد بودجه روند منطقی را نسبت به سال‌های گذشته دارد.

شهردار سمنان تنظیم بودجه شهرداری را بر اساس اسناد بالادستی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مطابق با رویکردهای مهم شهر دانست و گفت: توسعه عمرانی شهر و تکمیل پروژه‌های ناتمام، تقویت رویکرد فرهنگی در امور شهر، توجه به افزایش بهره‌وری و شفافیت، بهبود فرآیندها، توجه به مناطق کم برخوردار و بافت‌های فرسوده و تاریخی، محله محوری، رونق گردشگری و ایجاد زمینه مشارکت سرمایه‌گذاران در تکمیل زیرساخت‌های شهری از رویکردهای اصلی تدوین بودجه ۱۴۰۱ است.

کد خبر 550329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.