در فصل نوین مناسبات ایران و روسیه، همکاری‌های ممتاز رقم خواهد خورد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دیدارش با همتای روس در مسکو در توئیتی نوشت: در فصل نوین مناسبات دو کشور، همکاری‌های ممتاز رقم خواهد خورد.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در سفر آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور به مسکو حضور داشت و دیروز (پنجشنبه) در محل وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد امشب در توئیتی درباره این دیدار نوشت: گفت‌وگوهای مهمی با آقای لاوروف داشتیم. از همکاری ایران و روسیه در تسریع ساخت نیروگاه‌های جدید اتمی در ایران و توسعه همه جانبه همکاری‌ها در سایه توافقات اخیر رؤسای جمهور دو کشور تا توجه به امور کنسولی اتباع دو کشور.

وی افزود: در فصل نوین مناسبات، همکاری‌های ممتاز رقم خواهد خورد.

گفتنی است، وزرای خارجه ایران و روسیه دیروز در مسکو ضمن رایزنی درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه، بر ضرورت نهایی کردن نقشه راه روابط دو کشور تأکید کردند.

امیرعبداللهیان همچنین چهارشنبه شب پس از دیدار آیت‌الله رئیسی با پوتین در مسکو در گفت‌وگویی در این باره اظهار کرد: رؤسای جمهور بیش از سه ساعت در جوی صمیمانه و جدی و کاملاً کاربردی و عملگرایانه دیدار کردند. دو رئیس جمهور تقریباً یک بار همه موضوعات مناسبات دوجانبه را در عرصه‌های سیاسی، راهبردی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی، علم و فناوری و تجارت بخش خصوصی و همه موضوعات مورد علاقه مرور کردند. در این بخش رؤسای جمهور وزرای خارجه را مکلف کردند نسبت به تهیه نقشه راه ۲۰ ساله همکاری‌های بلندمدت دو کشور اقدام کنند.

امیرعبداللهیان مهرماه سال جاری نیز سفری به مسکو داشت و با همتای روس خود دیدار کرد. وزرای خارجه دو کشور پیش از این در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه پایتخت تاجیکستان با یکدیگر دیدار و چندین بار نیز تلفنی گفت‌وگو کرده بودند.

منبع: فارس

کد خبر 550311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.