آن چه باید پس از تصادف حتما بدانید

رئیس پلیس راهور قم در مورد وظایف رانندگان پس از تصادف توصیحاتی داد.

به گزارش ایمنا، غلامرضا صدفی اظهار کرد: راننده هر وسیله نقلیه‌ای که مرتکب تصادف منجر به جرح یا فوت می‌شود، موظف است بلافاصله وسیله نقلیه خود را در محل وقوع تصادف متوقف کرده و تا زمانی که تشریفات مربوط به رسیدگی، توسط کارشناسان تصادف راهنمایی و رانندگی خاتمه نیافته، مطلقاً از تغییر وضع خودرو یا صحنه تصادف خودداری کند.

وی افزود: هرگاه تصادف فقط منجر به خسارت مالی شود به نحوی که امکان حرکت از وسیله نقلیه سلب نشده باشد، راننده موظف است وسیله نقلیه را در نزدیک‌ترین محلی که موجب سد معبر نشود، برای رسیدگی و معاینه، متوقف کند.

رئیس پلیس راهور قم گفت: در صورتی که در مورد خسارت، از طرف بیمه مقرراتی وضع و اعلام شده باشد که در این صورت، توقف در محل به شرط انجام مقررات بیمه، از طرف رانندگان اجباری نخواهد بود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، رانندگان وسایل نقلیه‌ای که به هر ترتیب تصادف کرده‌اند، در صورت وقوع جرح، موظفند کمک‌های لازم را به مجروحان حادثه انجام و در اعزام آنان به بیمارستان، مساعدت کنند.

صدفی گفت: مورد تصادفات منجر به جرح، هرگاه مصدوم احتیاج به کمک فوری داشته باشد و راننده با وجود امکان رسانیدن مصدوم به مراکز درمانی و یا استمداد از مأموران انتظامی، از این کار خودداری کند و یا به منظور فرار از تعقیب، محل حادثه را ترک و مصدوم را رها کند، مقررات تشدید مجازات درباره او اعمال خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 550290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.