المپیاد ورزشی جام پرچم، اولین گام بزرگ مدیریت شهری اراک

شهردار اراک گفت: المپیاد ورزشی جام پرچم، اولین گام بزرگ شهرداری و شورای اسلامی ششم شهر اراک، در توسعه ورزش شهر است.

به گزارش ایمنا، علیرضا کریمی در مراسم افتتاحیه اولین المپیاد ورزشی جام پرچم در اراک، ضمن تبریک پیشاپیش ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز مادر، اظهار کرد: در نخستین روز از ماه بهمن، ماهی که اتفاقات عظیم و بزرگ در کشور در رأس آن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ در مقابل نظام شاهنشاهی رقم خورده است، شاهد افتتاحیه نخستین دوره المپیاد ورزشی جام پرچم برای پاسداشت پرچم ارزشمند و پر افتخار جمهوری اسلامی ایران، مهد دلیران و سرافرازان نیکونام و گرامیداشت دومین سالگرد آسمانی شدن قهرمان دل‌ها شهید والامقام سردار حاج قاسم سلیمانی در شهر اراک هستیم. این دوره از مسابقات با هدف شناساندن معنی، مفهوم و ارزش پرچم جمهوری اسلامی ایران برای نونهالان برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: رقابت‌های جام پرچم با حضور و شرکت دو هزار ورزشکار کودک و نوجوان رده سنی زیر ۱۶ سال اولین گام بزرگ شهرداری و شورای اسلامی ششم شهر اراک، در توسعه ورزش شهر است.

کریمی، تاکید کرد: ورزش موجب نشاط در جامعه و اندیشه والا در زندگی است. اگر می‌خواهیم شهری را سالم و ایمن بسازیم باید آن شهر را برای حضور کودکان سالم‌سازی کنیم که ورزش نیز عرصه‌ای اجتماعی و امن برای حضور کودکان است. شهرداری دارای وظایفی در ورزش پایه و نوجوانان و زیرساخت‌هایی در این حوزه است که باید تأمین کند.

شهردار اراک گفت: جام پرچم که برای اولین بار و با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و همکاری ۱۸ هیأت ورزشی در شهر اراک آغاز گردیده برای تقویت ورزش نوجوانان و جوانان نقش فوق‌العاده‌ای دارد.

وی افزود: وظیفه شهرداری ایجاد زمینه ورزش و فعالیت‌های ورزشی در کنار دیگر مأموریت‌های این نهاد شهری همچون احداث پروژه‌های عمرانی، ترافیک و حمل و نقل و تنظیف و فضای سبز است. ما تلاش می‌کنیم که زمینه ورزش عمومی و همگانی را برای مردم فراهم کنیم و در کنار آن به ایجاد پایگاه‌های استعدادیابی برای پرورش نیروهای جوان و نوجوان که در ورزش استعداد دارند، اما امکانات ندارند، توجه می‌کنیم و این را یکی از وظایف قطعی شهرداری می‌دانیم.

کد خبر 550244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.