پاداش میلیون دلاری به بانوان فوتبالیست/ستاره برزیلی به زندان می‌رود

در بسته خبری ورزش این هفته، از دستگیری ستاره برزیلی تا پاداش میلیون دلاری به بانوان فوتبالیست‌ را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بسته خبری ورزش این هفته، نکات جالبی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

* این روزها اخبار گوناگونی درباره نقل و انتقالات فوتبال اروپا در رسانه‌های معتبر منتشر می‌شوند که یکی از آنها مربوط به فوق ستاره منچستر است. نشریه AS در خبری اعلام کرد که کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی منچستریونایتد احتمال حضورش در لیگ برزیل را رد نکرد. خانواده و خواهر رونالدو در برزیل و در شهر فلامینگو زندگی می‌کنند به همین خاطر رونالدو می‌تواند به برزیل، نقل مکان کند.

* بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا و انتخابی مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳، از ۲۸ دی‌ماه لغایت یازدهم بهمن به میزبانی عربستان برگزار خواهد شد و ۴ تیم برتر این دوره از رقابت‌ها راهی مسابقات جهانی می‌شوند. هندبال ایران در این دوره از رقابت‌ها با سرمربی جدید و اسپانیایی خود در مسابقات شرکت خواهد کرد.

* به دنبال برگزاری کنگره فدراسیون جهانی قایقرانی که به میزبانی رم و در کشور ایتالیا برگزار شد، حمایت "شوکن ناریتا" رئیس کنفدراسیون کانوئینگ آسیا و مذاکرات صورت گرفته با رئیس و نایب رئیس فدراسیون جهانی و همچنین موافقت سازمان بین‌المللی ورزش کشور انگلستان، فدراسیون قایقرانی ایران موفق شد به عنوان اولین کشور امتیاز شرکت در برنامه مشارکت بین المللی ویژه قایقرانی IPP را دریافت کند.

* بیستمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا از ۳۰ دی آغاز شده و ۱۲ تیم برای کسب عنوان قهرمانی با یکدیگر خواهند جنگید. تیم قهرمان در این رقابت‌ها، یک میلیون دلار و تیم‌های دوم و سوم به ترتیب ۵۰۰ و ۱۵۰ هزار دلار دریافت خواهند کرد.

* زلیکو پتروویچ، سرمربی تیم ملی فوتبال عراق با وجود مصدومیت و غیبت تعدادی از بازیکنان این تیم، نام علی الحمادی را برای حضور در اردوی آماده سازی پیش از دیدار با ایران خط زد. الحمادی ۱۹ ساله عضو وایکام وندرز که در لیگ دسته اول انگلیس حضور دارد به دلیل نیمکت نشینی قادر به دیدار با ایران نیست.

* حسین ساوه شمشکی با دارا بودن بهترین امتیاز جهانی (پوئن فیز) در پایان رقابت‌های انتخابی المپیک زمستانی موفق شد به عنوان نماینده اسکی آلپاین مردان در المپیک زمستانی انتخاب شود. ساوه شمشکی پیش از این در دو دوره بازی‌های المپیک زمستانی حضور داشته است. پیش از این عاطفه احمدی در آلپاین بانوان و سید ستار صید نیز در اسکی صحرانوردی مردان به عنوان نماینده کشورمان در المپیک زمستانی معرفی شده بودند.

* رافائل بنتیز، سرمربی اورتون پس از کسب نتایج ضعیف رسماً اخراج شد. اورتون با ۱۹ امتیاز در جایگاه پانزدهم قرار دارد. آخرین بازی این تیم مقابل نوریچ بود که متحمل شکست شدند. او توسط مالک ایرانی اخراج شد. تا پایان فصل دانکن فرگوسن به صورت موقت روی نیمکت تافی‌ها خواهد نشست.

* جریان برگزاری رقابت‌های بین‌المللی دو و میدانی داخل سالن ترکیه و در رقابت ماده ۶۰ متر مانع رضا بحرینی و میلاد سیار دوندگان مانع رو کشورمان به ترتیب در مکان‌های نخست و سوم این مسابقات قرار گرفتند.

* در مرحله یک چهارم نهایی جام ریاست جمهوری امارات امشب شباب الاهلی به مصاف الشارجه رفت و احمد نورالله‌ی و مهدی قایدی را در زمین داشت. به دنبال ضربات پنالتی برای تعیین برنده مسابقه، الشاجره در چهار پنالتی از پنج پنالتی اش به گل رسید و شباب الاهلی تنها دو پنالتی از چهار پنالتی را گل کرد. یکی از ضربات پنالتی را نیز نورالله‌ی از دست داد.

* دیدار فینال سوپرکاپ اسپانیا میان تیم‌های فوتبال رئال مادرید و اتلتیک بیلبائو برگزار شد و در پایان کهکشانی‌ها موفق شدند با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی برسند. رئال مادرید که در مرحله نیمه نهایی بارسلونا را از پیش رو برداشته بود، با این پیروزی قهرمان سوپرکاپ اسپانیا شد.

* قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۲ دوشنبه صبح ۲۷ دی‌ماه انجام شد و تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان حریفان خود را شناختند. در چند هفته‌های اخیر سید بندی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا به دلیل حذف برخی از نمایندگان ایران، امارات و عربستان دستخوش تغییر شد. سپاهان در گروه چهار، با الدوحیل، پاختاکور و برنده پلی آف بین العتاون عربستان و الجیش سوریه قرار گرفت.

* لیونل مسی در سال ۲۰۲۱ تیم فوتبال بارسلونا را ترک کرد و به تیم پاری سن ژرمن پیوست و شاگرد پوچتینو در این تیم شد. همسر مسی، به دنبال بازگشت به کاتالونیا است، آب‌وهوای پاریس و برخی از مسائل از عوامل مؤثر در این امر هستند. ژاوی، سرمربی بارسا و دنی آلوز مدافع راست نیز به دیدار مجدد این بازیکن ۳۴ ساله چشم دوخته‌اند، اما خورخه مسی، پدر لیونل مسی معتقد است که خوان لاپورتا و باشگاه بارسلونا به آن‌ها "خیانت" کرده و با این ایده مخالف است.

* دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و ذوب آهن در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار شد. شاگردان گل محمدی با برتری سه بر صفر مقابل حریف، به مرحله بعد جام حذفی صعود کردند.

* به دلیل ابتلای برخی از بازیکنان تیم فوتبال استقلال به ویروس کرونا، باشگاه استقلال خواهان به تعویق افتادن دیدار این تیم برابر پیکان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی شد. به همین دلیل سازمان لیگ با درخواست باشگاه استقلال موافقت کرد و قرار شد این دیدار در زمان دیگری برگزار شود.

* مراسم برترین‌های سال ۲۰۲۱ فوتبال جهان تحت عنوان The Best توسط فیفا برگزار شد که روبرت لواندوفسکی به واسطه فصل خیره کننده‌اش در بایرن، این عنوان را تصاحب کرد، در بخش بانوان هم الکسیا پوتیاس بازیکن تیم فوتبال بارسلونا جایزه گرفت و برای بهترین گل سال هم در حالی که مهدی طارمی کاندید اصلی فتح پوشکاش بود، جایزه به لاملا رسید.

* مسابقات قهرمانی فوتسال زنان آسیای مرکزی (کافا) از روز سه شنبه ۲۸ دی تا روز هشتم بهمن‌ماه به میزبانی تاجیکستان برگزار می‌شود. از نکات جالب توجه در لیست تیم ملی فوتسال بانوان به مسابقات کافا می‌توان به دعوت شدن فرشته کریمی اشاره کرد. او به خاطر اینکه در چند اردوی گذشته تیم ملی غایب بود، باعث شد حواشی زیادی به وجود بیاید.

* روبینیو ستاره سابق تیم ملی فوتبال برزیل و باشگاه‌های منچسترسیتی، رئال مادرید و آث میلان به جرم دست داشتن در تجاوز به یک زن ۲۲ ساله آلبانیایی در سال ۲۰۱۳ در یک کلوب شبانه در شهر میلان، از سوی دادگاه عالی ایتالیا به ۹ سال حبس محکوم شد.

* از نگاه اتحادیه بازیکنان جایزه بهترین مهاجم ماه اکتبر لیگ پرتغال به مهدی طارمی مهاجم تیم پورتو اختصاص داده شد.

کد خبر 550222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.