تخریب ۲۱ سازه غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی ری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری از تخریب ۲۱ فقره ساخت و ساز غیرمجاز و آزادسازی ۲۴ هزار و ۷۰۰ مترمربع از زمین‌های مرغوب کشاورزی در بخش قلعه نو این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایمنا، جبرئیل برادری اظهار کرد: در راستای اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، ۲۱ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در روستای فیروزآباد بخش قلعه شهرستان ری تخریب شد.

وی با بیان اینکه اداره جهاد کشاورزی نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز را در سال جاری تشدید کرده است، افزود: عملیات تخریب تمام این ساخت و سازهای غیرمجاز با دستور قضائی و حضور عوامل انتظامی و قضائی اجرا شده است.

برادری اضافه کرد: بخش قلعه نو قطب تولید گندم شهرستان ری است از همین جهت اراضی کشاورزی این بخش نباید با هدف افزایش ارزش افزوده برای برخی از افراد سودجو به باغ و ویلای شخصی و یا انبار تبدیل شود.

وی با تاکید بر حفاظت از زمین‌های کشاورزی خاطرنشان کرد: با هرگونه ساخت و سازهای غیرمجاز و دخل و تصرف در زمین‌های کشاورزی که مانع از تولید محصولات کشاورزی شود به شدت برخورد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری ادامه داد: تیم‌های گشتی جهاد کشاورزی ری به صورت شبانه روزی محدوده‌های این منطقه را رصد و با متخلفان در امر ساخت و ساز غیر مجاز برخورد می‌کنند.

برادری از همه مالکان و کشاورزان خواست که قبل از هرگونه اقدامی در زمینه ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مکاتبه داشته باشند.

گفتنی است؛ بخش قلعه نو از توابع شهرستان ری هم اکنون دارای ۴۰ هزار نفر جمعیت است که در ۲۰ کیلومتری جنوب ری و در مسیر جاده ورامین قرار دارد. این بخش به دلیل قرار گرفتن در کنار رودخانه سرخه حصار و اراضی کشاورزی حاصل خیز قطب تولید گندم این شهرستان محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا
کد خبر 550209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.