شهرداری به میزان هزینه‌های پرداختی، خدمت دریافت نمی‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: شهرداری اهواز به میزان هزینه‌های پرداختی، خدمت دریافت نمی‌کند و این سبب نارضایتی شهروندان در حوزه‌های مختلف اعم از فضای سبز، پسماند، اجراییات و نظافت شهری شده است.

سیاوش محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: باید میان هزینه‌ای که پیمانکاران دریافت می‌کنند و میزان خدماتی که به شهروندان ارائه می‌دهند تناسب وجود داشته باشد، میزان پرداختی در اهواز به ازای هر مترمربع سرانه فضای سبز نسبت به سایر کلانشهرها بسیار بیشتر بوده، اما خدمات ارائه شده از سوی آنها کمتر است.

وی افزود: شهرداری اهواز به میزان هزینه‌های پرداختی، خدمت دریافت نمی‌کند و این سبب نارضایتی شهروندان در حوزه‌های مختلف اعم از فضای سبز، پسماند، اجراییات و نظافت شهری شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: ملاک ما در ارزیابی رضایت مردم است، وقتی می‌بینیم هم مردم و هم شهرداری ناراضی هستند، باید رسیدگی کنیم؛ فلسفه استفاده از بخش خصوصی در انجام وظایف ذاتی شهرداری این است به گونه‌ای که طرف حساب کارگران پیمانکار باشد و مسائل مختلف آنها را پیگیری کند.

وی تاکید کرد: متأسفانه در اهواز شهرداری بسیاری از مسائل پیمانکاری را متحمل می‌شود، پیمانکاران بدانند که باید میان دریافتی خود و خدمتی که به شهر می‌رسانند تناسب وجود داشته و پاسخگوی نیروهایشان باشند نه اینکه آنها را در مقابل شهرداری قرار بدهند و تبعاتش دامن‌گیر شهر باشد.

محمودی ادامه داد: در صدد تشکیل دو تا سه شرکت وابسته به شهرداری هستیم به گونه‌ای که سهامداران این شرکت‌ها شهرداری و سازمان‌های وابسته به آن بوده و با توانمندسازی آنها کارکنان شهرداری نیز می‌توانند سهام داشته باشند.

وی با بیان اینکه پیش از این شهرداری اهواز تصدی یکی از این شرکت‌ها را دارا بوده و هست و البته این شرکت‌ها در تمام کلانشهرها نیز وجود دارند و در موارد ضروری وارد عمل می‌شوند، تصریح کرد: به عنوان مثال اگر اعتصابی در کارگران شهرداری صورت گیرد شرکت‌های دیگر حاضر به همکاری نیستند و در این صورت شرکت‌های وابسته به شهرداری می‌تواند وارد عمل شده و اقدامات و خدمات لازم را انجام دهد تا شهر دچار اختلال نشود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز افزود: هماهنگی میان پیمانکاران و اعتراضات کارگران ابزاری برای تهدید شهرداری شده است تا پیمانکاران تا منافع خود را دنبال کنند، وقتی به طور مثال به علت اعتراض کارگران معضل انباشت زباله مانند بحران منطقه شش صورت بگیرد و پیمانکاران همکاری نکنند، اگر شهرداری سازمان موتوری قوی و یا شرکت وابسته به خود داشته باشد به سرعت می‌تواند مشکل را رفع کند اما در حال حاضر شهرداری چنین ابزاری ندارد.

وی با بیان اینکه این شرکت‌ها نه تنها در حوزه خدمات فنی بلکه در حوزه‌های عمرانی نیز فعال شده و می‌توانند در مناقصات شهرهای دیگر نیز شرکت کرده و فعالیت کنند، گفت: در اهواز هدف این است با حضور در مناقصات و فعالیت‌ها رقابتی میان شرکت‌ها ایجاد شود، سود و منافع آن نیز به کارکنان شهرداری می‌رسد. در صورت ایجاد بحران نیز، شهرداری برای رفع آن ابزاری داشته باشد، البته هنوز طرح تشکیل شرکت توسط شهرداری به تصویب شورای اسلامی شهر اهواز نرسیده است و در حال بررسی جزئیات آن هستیم.

محمودی خاطرنشان کرد: تمام نیروهایی که در حال حاضر فعالیت می‌کنند در آینده نیز مشغول به کار خواهند بود و هیچ تعدیل نیرویی نخواهیم داشت، به طور کلی ما نه به دنبال حذف پیمانکار هستیم و نه به دنبال استخدام نیروی جدید؛ در واقع در مقابل استخدام نیروی جدید ایستاده‌ایم و تنها مسئله انجام تعهدات پیمانکاران است.

وی گفت: از آنجایی که شهرداری به تعهدات خود عمل کرده است، انتظار داریم پیمانکاران نیز به تعهدات خود عمل کنند.

کد خبر 550192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.