افزایش ۳۰۰ درصدی بودجه سازمان پسماند اهواز

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز از افزایش ۳۰۰ درصدی بودجه این سازمان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در سال آینده بهای پسماند خانگی شهروندان نیز به حساب سازمان واریز می‌شود.

محمود ثابت‌قدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اولویت‌های سازمان مدیریت پسماند در سال آینده شامل پروژه‌های عمرانی، ساماندهی محل دفن زباله‌ها و احداث سلول شماره سه دفن پسماند، و کارخانه کود کمپوست است.

وی با بیان اینکه بودجه سازمان مدیریت پسماند در سال جاری ۳۹ میلیارد تومان بوده که با افزایش ۳۰۰ درصدی به ۱۳۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ رسیده است، تصریح کرد: منابع تأمین بودجه سازمان در چند بخش پیش‌بینی شده به طوری که بخشی از این منابع با دریافت تسهیلات ۴۰ میلیارد تومانی از صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود، بخش دیگر آن نیز شامل بهای جمع‌آوری پسماند بیمارستان‌ها و شرکت‌ها است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز با بیان اینکه در سال آینده همچنین بهای پسماند خانگی شهروندان نیز به حساب سازمان واریز می‌شود، در خصوص استقلال مالی سازمان پسماند، گفت: در حال حاضر حقوق کارکنان و هزینه‌های جاری را خودمان پرداخت می‌کنیم، اما عقب‌افتادگی‌هایی در سازمان مانند شرایط سایت صفیره وجود دارد که علاوه بر وام دریافتی بخشی از آن توسط درآمدهای اختصاصی تأمین می‌شود.

وی تاکید کرد: بر اساس پیش‌بینی ما علاوه بر ۴۰ میلیارد وام دریافتی در سازمان مدیریت پسماند ۵۰ میلیارد درآمد اختصاصی خواهیم داشت، اما برای جبران عقب‌افتادگی پروژه‌هایی که باید انجام شود هزینه‌ای به میزان ۳۰ میلیارد تومان نیاز خواهیم داشت.

کد خبر 550191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.