سوریه حق بازپس‌گیری «جولان اشغالی» را برای خود محفوظ می‌داند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با تأکید بر لزوم آزادسازی جولان اشغالی، گفت: سوریه حق بازپس گیری جولان را برای خود محفوظ می‌داند.

به گزارش ایمنا، بسام صباغ با بیان اینکه سوریه حق بازپس‌گیری جولان اشغالی را برای خود محفوظ می‌داند، اظهار کرد: تمامی اقداماتی که با هدف تغییر ماهیت جولان اشغالی توسط صهیونیست‌ها انجام می‌شود، غیر قانونی است. سوریه این حق را دارد تا با استفاده از تمامی ابزارهای مشروع، به آزادسازی جولان مبادرت بورزد.

وی افزود: شورای امنیت سازمان ملل باید رژیم صهیونیستی را وادار به پایان اشغالگری در جولان کند. دمشق معتقد است که صهیونیست‌ها باید به طور کامل از جولان عقب نشینی کنند.

چندی پیش فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه سخنانی را در خصوص ارتفاعات اشغالی جولان مطرح کرد و گفت: دمشق بازپس‌گیری جولان اشغالی را حق خود می‌داند.

وی خاطرنشان کرد: حضور نیروهای صلح بین المللی در ارتفاعات جولان نمی‌تواند مانعی برای آزادسازی این منطقه اشغالی باشد. ما معتقدیم که جولان باید آزاد شود و به آغوش ملت سوریه بازگردد.

وزیر خارجه سوریه تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا با حمایت از اشغالگری رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی، تمامی قطعنامه‌های بین المللی درباره جولان را نقض کرده است.

منبع: مهر

کد خبر 550144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.