جام پرچم  فردا در اراک افتتاح می‌شود

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک گفت: افتتاحیه جام پرچم صبح جمعه دوم بهمن‌ماه در این شهر برگزار خواهد شد.

علیرضا شعبانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: جام پرچم یک المپیاد ورزشی است که به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی و همچنین پاسداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی به طور همزمان در کلانشهرهای کل کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: شرکت کنندگان جام پرچم نوجوانان زیر ۱۶ هستند و این المپیاد در یازده رشته ورزشی ویژه آقایان و هفت رشته ورزشی ویژه بانوان و با کمک ۱۸ هیأت ورزشی برگزار خواهد شد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک تصریح کرد: برگزاری این جام علاوه بر تندرستی و ایجاد شور و اشتیاق در نوجوانان شهر پیوستی فرهنگی دارد در واقع در این رقابت فرهنگ انقلاب اسلامی و اندیشه‌های سردار سلیمانی به عنوان یک قهرمان ملی به نوجوانان شهر منتقل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: مراسم افتتاحیه جام پرچم فردا یکم بهمن ماه در مجموعه ورزشی سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری اراک برگزار خواهد شد و از تمامی مدیران شهری و استانی برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل آمده است. این جام با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و با شرکت بیش از ۲ هزار ورزشکار در رشته‌های مختلف افتتاح خواهد شد.

شعبانی گفت: همان طور که از عنوان این جام پیدا است این المپیاد به منظور پاسداشت پرچم جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته و ورزشکاران رشته پاراگلایدر پرچم کشورمان را از کنار مزار شهدای گمنام در تپه نور الشهدا متبرک کرده و پرواز ورزشکاران از این قطعه شروع شده و فرودشان در دره گردو رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: در این مرحله ورزشکاران رشته اتومبیلرانی پرچم را تحویل گرفته و در شهرک رضوی پرچم به دست دوچرخه سواران سپرده خواهد شد تا این ورزشکاران پرچم را به مرقد امامزادگان آمنه خاتون و عبدالله منتقل کنند و پس از تبرک پرچم به دست اسکیت سواران سپرده و تا میدان شهدای اراک حمل شود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک افزود: در این نقطه دومیدانی کاران استان پرچم را در طول بازار به عنوان نماد قدمت اراک حرکت خواهند داد تا در میدان ارک موتورسواران پرچم را تحویل خواهند گرفت تا ورزشکاران رشته اسب سواری در مقابل ساختمان سپاه روح الله پرچم پرچم را تحویل گرفته و آن را به محل افتتاحیه المپیاد به اهتزاز درآید و پس از آن مسابقات به طور رسمی آغاز خواهد شد.

به گزارش ایمنا، این مسابقات از عصر روز جمعه دوم بهمن ماه آغاز شده و تا سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بیست و دوم بهمن در سالن شهیدان ثامن واقع در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ادامه خواهد یافت.

کد خبر 550068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.