رکورد سرمای زمستان در اصفهان شکست/کاهش آلودگی هوا با وزش باد

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از افت دو تا پنج درجه‌ای دمای هوا در اکثر مناطق استان خبر داد و گفت: افت دما در روزهای اخیر که تا روز شنبه ادامه دارد، از ابتدای فصل سرما تاکنون بی‌سابقه بوده است.

ابراهیم هنرمند در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیان گر جوی ناپایدار طی امروز و فردا بر روی استان است بر این اساس امروز و فردا در اکثر مناطق استان آسمان به صورت افزایش ابر وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در اکثر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به وقوع بارش‌های پراکنده برف و باران در استان، ادامه داد: در نیمه غربی استان باد شدید و در مناطق شرقی، گرد و خاک محلی انتظار می‌رود و دمای هوا نیز در اکثر مناطق استان دو تا پنج درجه کاهش می‌یابد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان حداکثر دمای هوای شهر اصفهان را ۱۱ درجه سانتی‌گراد بیان کرد و گفت: حداقل دمای هوا نیز در صبح جمعه به منهای شش درجه سانتی گراد می‌رسد و سردترین شهرستان بویین و میاندشت با منهای ۲۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر هم خور و بیابانک با دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد است.

وی کاهش دمای روزهای اخیر را از ابتدای فصل سرما تاکنون بی‌سابقه دانست و افزود: برای جمعه و شنبه بارش پیش‌بینی نمی‌شود، وزش باد نیز کیفیت هوا را پاک کرده است و ممکن است در هفته آینده، شاخص‌های آلودگی کمی افزایش یابد اما اکنون برای پیش‌بینی این پدیده زود است.

کد خبر 550061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.