کرونای خفیف نیز باعث کاهش میزان توجه و ضعف حافظه می‌شود

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد حتی افراد مبتلا به کرونای خفیف نیز ممکن است ۶ تا ۹ ماه پس از ابتلا به بیماری با کاهش میزان توجه و ضعف حافظه مواجه شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسائل شناختی که بر سطح تمرکز افراد تأثیر می‌گذارد و همچنین خستگی و فراموشی از جمله علائم کووید طولانی هستند، اما هنوز مشخص نشده است که مشکلات مربوط به میزان توجه پس از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ تا چه حد گسترده و جدی است. بنابراین گروهی از محققان بریتانیایی مطالعه جدیدی در زمینه کاهش میزان توجه و ضعف حافظه پس از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ انجام دادند.

آن‌ها برای نیل بدین هدف از ۱۳۶ نفر که تست کرونای آن‌ها مثبت شده بود اما دچار علائم کووید -۱۹ طولانی نشده بودند درخواست کردند تمرین‌هایی برای تست حافظه و توانایی‌های شناختی خود انجام دهند. پژوهشگران پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که افراد ۶ ماه پس از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ در به یاد آوردن تجربه‌های شخصی به طور قابل توجهی ضعیف‌تر عمل کردند. این گروه از افراد همچنین ۹ ماه پس از ابتلاء به بیماری، تمرکز و توجه کمتری نسبت به افرادی که به بیماری کووید -۱۹ مبتلا نشده بودند از خود بروز دادند.

شرکت کنندگان در این مطالعه در تست‌های دیگر مانند توانایی‌های شناختی از جمله حافظه کاری و برنامه‌ریزی، عملکرد خوبی داشتند. به گفته محققان، توجه و تمرکز این افراد پس از گذشت ۶ تا ۹ ماه پس از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ افزایش پیدا کرد. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

کد خبر 550058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.