۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
«عروسکی روی آب» منتشر شد

مجموعه داستان «عروسکی روی آب» نوشته ماشاالله خاکسار ازسوی نشر نونوشت راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بخشی از کتاب «عروسکی روی آب» آمده است:

«می‌دانم این‌جا کسی سیر نمی‌شود یک وعده غذای گرم آن هم آش و برنجی که سازمان ملل می‌دهد سیر شان نمی‌کند. به پیرزن که عصازنان به دنبال دخترک راه افتاده نگاه می‌کنم می‌بینم عده‌شان زیاد شده و همه امیدشان به کمک‌های بین‌المللی است که آن هم به‌وسیله مسئولان اردوگاه خرید و فروش می‌شود.

برای زنان و دخترانی که برای تهیه غذا و لباس به تن‌فروشی افتاده‌اند دلم می‌سوزد و در میان آن‌ها بیشتر برای صبریه که دیده‌ام اهل کتاب و شعر است. دختر لاغراندام سبزه‌ای که مثل رقصندگان اسپانیایی، گیس‌ سیاه و چشمان درشت سیاهی دارد. یکی دوبار دیده‌ام به چادرم آمده و دنبال کتاب تمام وسایلم را به هم ریخته، فکر می‌کند نمی‌فهمم.

می‌خندم: تو که فارسی بلد نیستی؟

با چشم سیاه زیبا زل می‌زند توی صورتم: «یاد می گیرم.» و از خیام و حافظ تکه شعرهایی می‌خواند.»

همچنین در معرفی ناشر از این مجموعه آمده است:

«داستان‌های این مجموعه در ادامه شیوه مألوف داستان‌نویسان جنوب، به‌ویژه خوزستان است که مایه‌های رئالیستی پررنگی در پرداختن به زیست انسان دارد. داستان‌های این مجموعه به طیف متنوعی از زیست حاد در این سامان اشاره دارد. از تجربه کنشگران سیاسی تا زیست و زندگی کارگری تا تجربه‌های متاخر همان کاراکترها نزدیک به روزگار حالیه ما و بسی بیشتر.»

مجموعه داستان «عروسکی روی آب» نوشته ماشاالله خاکسار در ۱۶۶ صفحه و با قیمت ۷۰ هزار تومان در نشر نونوشت راهی بازار کتاب شده است ‌

کد خبر 550056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.