ضوابط ناعادلانه شهرسازی باعث فرار انبوه‌سازان شده است

معاون شهرسازی و معماری شهردار ساری گفت: ضوابط ناعادلانه شهرسازی باعث فرار انبوه‌سازان از مرکز استان شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حمزه حسینی سیدی در جلسه بررسی طرح تفصیلی شهر ساری که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد از طرح تفصیلی شهر ساری جمع‌بندی شده است.

وی با بیان اینکه در تدوین این طرح، دغدغه‌هایی داریم که مناطق الحاقی یکی از این دغدغه‌ها است، افزود: مدیریت شهری در نظر دارد مناطقی که بافت کاملاً شهری دارد به محدودی شهری الحاق شود به این دلیل که این مناطق نه در محدوده شهری قرار دارند و نه در محدوده روستایی و خدمات‌دهی به این مناطق کامل نیست، چنانچه این مناطق به حوزه شهری الحاق شود از خدمات متناسب برخوردار خواهد بود.

معاون شهرسازی شهردار ساری با تاکید بر اینکه شهرهای مازندران فاصله کمی از هم دارند، گفت: متأسفانه عدالت در ضوابط شهرسازی وجود ندارد و باعث فرار بسیار زیاد سازندگان از شهر ساری شده است در حالی که شهرداری می‌تواند از این محل درآمد داشته باشد، البته با رشد شدید قیمت زمین، نیازمند بلند مرتبه سازی هستیم.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۳۰۰ متر از مسیر پروژه پل تا پل آزادسازی شده و یک‌هزار و۳۰۰ متر باقی‌مانده نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است، تصریح کرد: بازآفرینی شهری می‌تواند امروز به ما کمک کند تا از اعتبارات دولتی در این زمینه بهره‌مند شویم.

بلندمرتبه به حفظ سرمایه‌های مرکز استان منجر می‌شود

پرویز شعبانی، رئیس شورای اسلامی شهر ساری نیز در این جلسه اظهار کرد: شهر ساری در مسیر توسعه، نیازمند بلندمرتبه سازی است تا نیازهای شهری مرتفع شود.

وی با اشاره به آماده‌سازی بیش از ۹۰ درصد از طرح تفصیلی شهر ساری، افزود: در این طرح جنبه‌های مختلف زیست شهری در نظر گرفته شده و تقاضا داریم با تصویب این طرح، دولت به ما کمک کند تا بتوانیم خدمات بهتری به شهروندان ارائه دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه در طرح تفصیلی شهر ساری، پهنه‌های بلندمرتبه سازی مشخص شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تصویب این طرح، بتوانیم سرمایه‌های شهر ساری را حفظ کنیم.

کد خبر 550033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.