۸۰ درصد از مدارس کاشان را خیران ساخته‌اند

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز کاشان از رونمایی ۵۹۱ کلاس درس با حضور وزیر آموزش و پرورش خبر داد و گفت: ۸۰ درصد از مدارس کاشان را خیران ساخته‌اند و همچنان برای تامین نیازهای آموزش و پرورش آمادگی دارند که ساخت و ساز را ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد کتابچی امروز _ چهارشنبه ۲۹ دی ماه_ در آئین گشایش طرح‌های خیران مدرسه‌ساز کاشان که با حضور وزیر آموزش و پرورش انجام شد، اظهار کرد: ۸۰ درصد از مدارس کاشان را خیران ساخته‌اند و همچنان برای تأمین نیازهای آموزش و پرورش آمادگی دارند که ساخت و ساز را ادامه دهند.

وی از رونمایی تعداد ۵۹۱ کلاس درس با حضور وزیر آموزش و پرورش خبر داد و افزود: ۶۵ کلاس از این تعداد، تحویل آموزش و پرورش شده و دانش‌آموزان در حال تحصیل در آنها هستند، این پروژه‌ها مربوط به سال ۹۸ تاکنون در دوران کرونا بوده است، در مجموع امشب ۱۰۰ هزار متر زیربنا به ارزش ریالی هزار میلیارد تومان پروژه در بخش آموزش و پرورش، امشب رونمایی می‌شود.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز کاشان با تقدیر از نقش خیران مدرسه‌ساز در اجرا و آماده‌سازی این کلاس‌های درس، گفت: ۲۷ پروژه با ۱۱۷ کلاس در حال اجراست که ۴۰ درصد آنها را یکی از خیران اهدا کرده است، همچنین برای ۲۷ پروژه قرارداد بسته‌ایم که ۱۴۱ مدرسه در آنجا ساخته شود.

وی، میربد؛ مدیرکل فقید نوسازی مدارس استان اصفهان را شهید راه مدرسه‌سازی خواند و توضیح داد: وی شبانه‌روز برای به ثمر نشستن این پروژه‌ها خون دل خورد و به بیماری کرونا مبتلا شد، افتخار دوم این است که امشب مادر چهار شهید به خیل مدرسه‌سازان کشور پیوستند و سوم اینکه رونمایی از پروژه حوزه علمیه کاشان انجام می‌شود.

کتابچی از اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان در مرحله نخست پروژه حوزه علمیه کاشان خبر داد و اظهار کرد: ۱۰ تا ۲۰ هنرستان در این مجتمع آموزشی علوم انسانی احداث خواهد شد و جلسات متعددی با مسئولان وزارت آموزش و پرورش برگزار کردیم تا این اتفاق بزرگ رخ دهد.

وی با اشاره به تعریف این پروژه در قالب طرح‌های ملی، گفت: قرار شد در حاشیه پروژه حوزه علمیه کاشان، مرکز آموزش هنرجو و مجموعه خوابگاهی نیز ساخته شود و خیران هم پذیرفتند، در ادامه قرار است هیئتی تعیین شود تا به کره جنوبی، ژاپن و آلمان سفر کرده و پس از آشنایی با مدرن‌ترین هنرستان‌های دنیا، این پروژه ملی را در کاشان تعریف کنند.

کد خبر 549955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.