تحقق مهارت‌های زندگی نوجوانان با جشنواره «پرواز ققنوس»

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: اگر مهارت رسانه‌ای در فرزندان شهر ارتقا پیدا کند و آن‌ها بتوانند این مهارت رسانه‌ای را برای بازنمایی زیبایی‌ها و نازیبایی‌های شهر به کار بگیرند، به‌عنوان اعضای نظارتی در کنار مدیریت شهری قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی شاه‌مردادی پیش از ظهر امروز چهارشنبه _۲۹ دی‌ماه_ در نشست خبری جشنواره فرهنگی هنری رسانه‌ای «پرواز ققنوس» اظهار کرد: نکته حائز اهمیت در مدیریت شهری این است که طی سال‌های گذشته بخش اصلی شهروندان را بزرگسالان می‌دانستیم، اما واقعیت این است کودکان و نوجوانان، شهروندان امروز و آینده شهر هستند و نگاه به شهر از چشم‌های آن‌ها برای مدیریت شهری حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: اینکه کودکان و نوجوانان، شهر را چطور می‌بینند و چه انتظاری از شهر دارند، برای مدیریت شهری حائز اهمیت است. در این بخش، فعالیت‌هایی از جانب مدیریت شهری در دوران قبل انجام شده، اما امروز تلاش جدی مدیریت شهری ویژه‌ی این بخش از شهروندان است.

لزوم سرمایه‌گذاری روی کودکان و نوجوانان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تأکید کرد: تلاش می‌شود که کودکان و نوجوانان در تصمیم‌های مدیریت شهری دیده شوند و بتوانند در برنامه‌ها مشارکت داشته باشند. ما می‌توانیم فراگیری مهارت‌های مثبت زندگی به کودکان و نوجوانان را ارائه کنیم و قطعاً سرمایه‌گذاری روی این بخش در تحقق شهر مطلوب‌تر در آینده مؤثر خواهد بود.

شاه‌مردادی با اشاره به اهمیت جشنواره فرهنگی هنری رسانه‌ای «پرواز ققنوس» برای مدیریت شهری تصریح کرد: اعتقاد داریم اگر مهارت رسانه‌ای در فرزندان شهر ارتقا پیدا کند و آن‌ها بتوانند این مهارت رسانه‌ای را برای بازنمایی زیبایی‌ها و نازیبایی‌های شهر به کار بگیرند، می‌توانند به‌عنوان اعضای نظارتی در کنار مدیریت شهری قرار بگیرند و شهر را بسازند.

وی ادامه داد: شهر فراتر از شهرداری و همه شئون شهری نیز فراتر از مدیریت شهری است و این موضوع که شهروندان می‌توانند هر موردی درباره مطالبات و فعالیت موجود در شهر را ارائه کنند، نشان‌دهنده اهمیت بالای دیدگاه‌های شهروندان است.

معاون فرهنگی شهردار بابیان اینکه اهمیت رسانه را نمی‌توان نادیده گرفت، گفت: امروز، افراد در دو فضای حقیقی و مجازی زندگی می‌کنند؛ شخصیت مجازی شهروندان بخشی از زیست حقیقی آن‌ها است، فرزندان شهر احساس می‌کنند که اگر زیست مجازی جدی و قوی نداشته باشند زیست حقیقی هم ندارند.

شاه‌مرادی افزود: هر قدر بتوانیم برای فراهم کردن زیست سالم مجازی فرزندان تلاش کنیم مؤثر خواهد بود. نخستین زیست کارگروهی که می‌تواند به زیست حقیقی کمک کند، موجب موفقیت بیشتر می‌شود و ساختن جامعه بهتری را به همراه دارد.

وی بابیان اینکه جشنواره فرهنگی هنری رسانه‌ای «پرواز ققنوس» به مهارت‌های رسانه‌ای فرزندان اصفهان می‌پردازد و برگزاری آن برای دانش‌آموزان بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: «اصفهان من شهر زندگی» شعار مدیریت شهری است و همه تلاش‌ها برای داشتن زیست بهتر در این شهر است.

افزایش مهارت‌های فرزندان با جشنواره «پرواز ققنوس»

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: مفهوم زندگی و تمایل بر اینکه بتوانیم زندگی بهتری داشته باشیم، یکی از چالش‌های اصلی همه شهروندان است. این چالش برای فرزندانِ این شهر با توجه به فضای بسته رسانه‌ای، بسیار جدی‌تر است.

شاه‌مرادی افزود: اگر شهر اصفهان شهر زندگی باشد، به‌طور یقین این برنامه‌ها محقق می‌شود و مدیریت شهری با مساعدت آموزش و پرورش و سازمان بسیج دانش‌آموزی، جشنواره فرهنگی، هنری رسانه‌ای «پرواز ققنوس» را برگزار و کمک می‌کند تا فرزندان این شهر بتوانند مهارت‌های زندگی را افزایش دهند.

وی تاکید کرد: با محقق شدن این برنامه‌ها، نگاه فرزندان این شهر به زندگی مثبت خواهد بود و با به خدمت گرفتن رسانه می‌توانند در زیست حقیقی خود نقش مؤثری داشته باشند و به ساختن بهتر شهری برای زندگی کمک خواهند کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه هشتگ‌هایی مانند «نوجوان آینده‌ساز» که ذیل این جشنواره وجود دارد به این مفهوم اشاره دارد و نشان می‌دهد که آینده پیش رو را نوجوانان می‌سازند، تأکید کرد: برگزاری این جشنواره در کنار سایر فعالیت‌های مدیریت شهری با همکاری آموزش و پرورش موجب ارتقای مهارت‌های فرزندان اصفهان می‌شود.

شاه‌مرادی تصریح کرد: جشنواره فرهنگی، هنری و رسانه‌ای «پرواز ققنوس» ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه است و اطمینان دارم تولیدهای دانش‌آموزان با محتوا و کیفیت بالایی تولید خواهد شد و مدیریت شهری نیز در برنامه‌های آینده برای نشر آثار و محقق شدن تولیدهای رسانه‌ای مؤثر شهری مساعدت خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه اصحاب رسانه می‌توانند برای بهتر دیده شدن این جشنواره و رسیدن آن به دست مخاطب خود نقش مؤثری داشته باشند، خاطرنشان کرد: بدون تردید استعداد بسیار خوبی در بین نوجوانان وجود دارد و امیدواریم جشنواره فرهنگی هنری رسانه‌ای «پرواز ققنوس» به سرانجام خوبی برد و هر سال شاهد برگزاری آن در اصفهان باشیم.

کد خبر 549864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.