نگاهی به عملکرد تیم‌های جام ملت‌های زنان آسیا ۲۰۲۲

جام ملت‌های آسیا مهمترین رقابت‌های زنان در رده تیم‌های ملی است که در قاره آسیا انجام می‌شود؛ بیستمین دوره رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های زنان آسیا ۲۰۲۲ به میزبانی کشور هند برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جام ملت‌های زنان آسیا، بین تیم‌های عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا از سال ۱۹۷۵ میلادی برگزار می‌شود. مسابقات جام ملت‌های آسیا مهم‌ترین رقابت‌های زنان در رده تیم‌های ملی است که در قاره آسیا انجام می‌شود. اولین دوره رقابت‌های زنان در سال ۱۹۷۵ به میزبانی هنگ کنگ برگزار شده و پس از آن با فاصلهٔ هر دو سال پیگیری شد البته در یک مقطع در سال‌های ۱۹۸۰ این رقابت‌ها با فاصله سه ساله پیگیری شد. فاصله زمانی این رقابت‌ها از زمانی که ای اف سی اعلام کرد که نتایج این جام جهت انتخابی جام جهانی در سال ۲۰۱۵ نیز استفاده می‌شود از سال ۲۰۱۴ به چهار سال تغییر کرد.

بیستمین دوره رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های زنان آسیا ۲۰۲۲ از امروز -پنج شنبه ۳۰ دی ماه- توسط ای اف‌سی و به میزبانی کشور هند در سه شهر بمبئی، بمبئی نو و پونا پیگیری می‌شود. دیدار افتتاحیه این رقابت‌ها بین هند و ایران از ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران آغاز می‌شود و باید دید شاگردان مریم ایراندوست چه عملکرد خواهند داشت.

این در حالی است که تیم‌های اول تا پنجم این رقابت‌ها مستقیم به جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ صعود می‌کنند و دو تیم نیز راهی پلی‌آف انتخابی جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ می‌شوند.

تیم ملی فوتبال زنان چین

تیم ملی فوتبال زنان چین در جایگاه ۱۷ رنکینگ فیفا قرار دارد و با هشت عنوان قهرمانی که شامل هفت دوره پیروزی پی در پی، موفق‌ترین تیم حاضر در تورنمنت آسیایی زنان به‌شمار می‌آید. چین همچنین دو مرتبه نایب قهرمان، سه مرتبه در جایگاه سوم و یک بار نیز در جایگاه چهارم قرار گرفته است. تیم چین در ۱۴ دوره از مسابقات جام ملت‌های زنان آسیا حضور داشته است و توانسته است در مجموع ۵۷ پیروزی و ۳۴۸ گل را به نام خود ثبت کند.

تیم ملی فوتبال زنان چین تایپه

تیم ملی فوتبال زنان چین تایپه در جایگاه ۳۹ رنکینگ فیفا قرار دارد و تجربه ۱۳ دوره حضور در جام ملت‌های زنان آسیا را دارد را که در موفق شده سه مرتبه به قهرمانی برسد. دختران چین تایپه ۳۶ پیروزی و ۱۶۵ گل در مدت حضور خود به ثمر رسانده‌اند. تیم چین تایپه همچنین دو مرتبه نایب قهرمان، دو مرتبه سوم و دو مرتبه نیز در جایگاه چهارم ایستاده‌اند.

تیم ملی فوتبال زنان هند

تیم ملی فوتبال زنان هند در جایگاه ۵۵ رنکینگ فیفا قرار دارد و ۱۴ دوره در این مسابقات حضور داشته است که با ۱۶ پیروزی و ۶۳ گل موفق به رسیدن به قهرمانی نشده‌اند و یک مرتبه در جایگاه دوم و یک مرتبه نیز در جایگاه سوم ایستاده‌اند.

تیم ملی فوتبال زنان تایلند

تیم ملی فوتبال زنان تایلند در جایگاه ۳۰ رنکینگ فیفا قرار دارد. تایوان با ۱۶ دوره حضور در مسابقات آسیایی زنان رکورد دار حضور در این تورنومنت است. علی رقم اینکه تایلند بیشترین حضور را در جام ملت‌های آسیا داشته‌اند تنها موفق به کسب یک قهرمانی شده‌اند آن هم در سال ۱۹۸۳ که میزبانی مسابقات را عهده دار بود. دختران تایلندی سه مرتبه نایب قهرمان، یک مرتبه سوم و یک مرتبه نیز چهارم شده شده‌اند

تیم ملی فوتبال زنان ویتنام

تیم ملی فوتبال زنان ویتنام در جایگاه ۳۵ ام فیفا قرار دارند و شش مرتبه در مسابقات آسیایی حضور داشته‌اند و یک قهرمانی، سه نایب قهرمانی، یک سومی و یک چهارمی در کارنامه دارند.

تیم ملی فوتبال زنان ژاپن

تیم ملی فوتبال زنان ژاپن در رده ۱۳ رنکینگ فیفا قرار دارد و در سال ۱۹۷۷ برای اولین مرتبه در جام ملت‌ها حضور داشت که پس از آن ۱۶ حضور دیگر را تجربه کرده است. تیم ژاپن قهرمان جام ملت‌های آسیا را در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ کسب کرده همچنین چهار نایب قهرمانی، پنج سومی و چهار چهارمی این مسابقات را در کارنامه دارد.

تیم ملی فوتبال زنان ایران

تیم ملی زنان ایران در جایگاه ۷۰ رنکینگ فیفا قرار دارد و تا پیش از این در مسابقات جام ملت‌های آسیا حضور نداشته‌اند و برای اولین بار با هدایت مریم ایران دوست در رقابت‌هایی جام ملت‌های زنان ۲۰۲۲ به میزبانی هند حضور دارند.

نگاهی به عملکرد تیم‌های حاضر در جام ملت‌های زنان آسیا

تیم ملی فوتبال زنان فیلیپین

تیم ملی فوتبال زنان فیلیپین در رده ۶۴ فیفا قرار دارد و توانسته است ۹ مرتبه در جام ملت‌های آسیا حضور داشته باشد و از ۳۱ بازی خود تنها در سه بازی به پیروزی رسید و یک تساوی نیز کسب کند.

تیم ملی فوتبال زنان میانمار

تیم ملی فوتبال زنان میانمار در جایگاه ۴۷ رنکینگ فیفا قرار دارد و در سال ۲۰۰۳ اولین مرتبه حضور در جام ملت‌های آسیا را تجربه کرد و تا کنون هفت مرتبه در این تورنمنت حضور داشته است. تیم میانمار از ۱۴ بازی به دو پیروزی و یک تساوی رسیده است.

تیم ملی فوتبال زنان اندونزی

تیم ملی فوتبال زنان اندونزی در رده ۹۴ رنکینگ فیفا قرار دارد و چهار مرتبه حضور در دام ملت‌های آسیا را تجربه کرده است و بهترین جایگاهی که کسب کرده است رده چهارمی این رقابت‌ها بوده است.

تیم ملی فوتبال زنان استرالیا

تیم ملی فوتبال زنان استرالیا در رده ۱۱ رنکینگ فیفا قرار دارد و اولین مرتبه در سال ۱۹۷۵ برای اولین بار مسابقات جام ملت‌های زنان آسیا حضور داشت و بعد از آن نیز ۶ حضور دیگر را تجربه کرده است. استرالیا یک قهرمانی در سال ۲۰۱۰، سه نایب قهرمانی، دو سومی و یک چهارمی در این تورنمنت کسب کرده است.

تیم ملی فوتبال زنان کره جنوبی

تیم ملی فوتبال زنان کره جنوبی در رده ۱۸ رنکینگ فیفا قرار دارد و در سال ۱۹۹۱ اولین حضور در مسابقات جام ملت‌های زنان آسیا را تجربه کرده است. کرده جنوبی سابقه هشت دوره حضور را دارد که یک مقام سومی و سه جایگاه چهارمی را به دست آورده است.

کد خبر 549860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.