«قاشق چای‌خوری» به چاپ هفتم رسید

کتاب «قاشق چای‌خوری» نوشته‌ هوشنگ مرادی‌کرمانی توسط انتشارات معین به چاپ هفتم رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کتاب قاشق چای‌خوری نوشته هوشنگ مرادی‌کرمانی، از ۱۵ داستان کوتاه تشکیل شده که برخلاف سایر آثار این نویسنده برجسته ایرانی، مخاطبان آن بزرگسالان هستند و مضمون آن‌ها به عشق، جنگ و فقدان اشاره دارد. چهار داستان از مجموعه داستان قاشق چای‌خوری، پیش از این در نشریه داستان به چاپ رسیده بود؛ اما سایر داستان‌های این کتاب جدید هستند.

باغِ کاکا، سه‌چرخه، قاشق چای‌خوری، شکلات، ستاره، نمک، پتوس بهرام پتوس نگار، باباجان، سخت‌گیر، سیسمونی، خانه خودم و عاروسو عنوان‌های ۱۲ داستان کوتاهی هستند که این کتاب دربرمی‌گیرد. داستان‌های باغ کاکا، ستاره، عاروسو و پتوس بهرام پتوس نگار مضامینی عاشقانه دارند و داستان‌هایی مانند سه چرخه و بابا جان نیز به مفهوم جنگ اشاره می‌کنند.

یکی از تأثیرگذارترین داستان‌های کتاب قاشق چای‌خوری، داستان نمک است که مرادی کرمانی زلزله بم سال ۸۲ را به خوبی به تصویر کشیده و اندوه و سختی‌های مردم این دیار را توصیف کرده است.

هوشنگ مرادی‌کرمانی پس از انتشار این کتاب اعلام کرد که دیگر نمی‌خواهد داستانی بنویسد و از دنیای نویسندگی خداحافظی کرده است.

چاپ نخست کتاب قاشق چای‌خوری، همزمان با سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اردیبهشت‌ماه سال ۹۸ رونمایی شد و آن‌طورکه مرادی‌کرمانی درباره این کتاب گفته، قاشق چای‌خوری آخرین کتابی است که از این نویسنده چاپ می‌شود. داستان‌های این کتاب، بیشتر در شهر جریان دارند و دیگر در ده و روستا نیستند.

این کتاب در روزهای نمایشگاه کتاب و اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، با چاپ‌های اول و دوم عرضه شد. خرداد و تیرماه همان‌سال نیز چاپ‌های سوم و چهارمش به بازار عرضه شد. اردیبهشت امسال نیز چاپ ششم «قاشق چای‌خوری» به بازار آمد و حالا نسخه‌های چاپ هفتم این‌کتاب به بازار نشر روانه شده است.

چاپ هفتم کتاب «قاشق چای‌خوری» با ۲۱۵ صفحه و قیمت ۶۲ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 549826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.