کیسه‌های پارچه‌ای جایگزین کیسه‌های نایلونی شد

رئیس واگذاری و بهره‌برداری سازمان ساماندهی مشاغل و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: به مناسبت هفته هوای پاک طرح پایلوت جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای به جای نایلون‌های پلاستیکی در بازارهای منتخب این کلان‌شهر اجرا شد.

به گزارش ایمنا، بنیامین ثقفی اظهار کرد: این طرح با مشارکت سازمان مدیریت پسماند و سازمان ساماندهی مشاغل و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد با هدف حفظ محیط زیست شهری و ارتقای سلامت جامعه شهروندی اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و پاسخ‌گویی به مطالبات شهروندی ازجمله اهداف این طرح است، درباره تأثیر استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای به جای پلاستیکی، تصریح کرد: با توجه به اینکه تجربه و جذب مواد پلاستیکی در طبیعت سال‌ها طول می‌کشد هرچقدر از کیسه‌های پلاستیکی کمتر استفاده شود به محیط‌زیست کمک بیشتری می‌شود.

رئیس اداره واگذاری و بهره‌برداری سازمان ساماندهی مشاغل و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد، تاکید کرد: این طرح با شعار هوای پاک، حقوق عامه و اراده ملی به کمک سلامت شهروندی آمده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر شهروندان کیسه‌های پارچه‌ای را که در اختیارشان گذاشته می‌شود، نگه دارند و در خریدهای بعدی استفاده کنند نیازی به استفاده از کیسه‌های پلاستیکی و نایلونی نیست.

کد خبر 549815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.