۲۱ زندانی ایرانی از جمهوری آذربایجان به کشور منتقل شدند

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری از انتقال ۲۱ زندانی ایرانی از جمهوری آذربایجان به کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دادگستری، فتاح احمدی اظهار کرد: با پیگیری‌های مستمر وزارتخانه‌های دادگستری و امور خارجه و در راستای اجرای موافقت‌نامه انتقال محکومان به حبس میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، امروز _چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه ۱۴۰۰_ تعداد ۲۱ محکوم ایرانی که سه تن از آنها از بانوان هستند از مرز آستارا وارد کشور شدند که عمده جرایم این محکومان همراه داشتن مواد مخدر و قرص‌های روانگردان و کدئین بوده که برخی از آنها بیش از ۱۱ سال از عمر خود را در زندان‌های باکو سپری کرده‌اند.

وی به هموطنانی که قصد سفر به کشورهای همسایه دارند توصیه کرد پیش از انجام سفر، ابتدا از قوانین آن کشور آگاهی یابند و به تذکرات و هشدارهای سفارت جمهوری اسلامی ایران توجه کنند و از پذیرش هرگونه بسته‌های امانتی در مرزها حتی از نزدیکان خود همچنین همراه داشتن قرص‌های آرام‌بخش، کدئین، روانگردان و ترک اعتیاد خودداری کنند.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: هموطنان عزیز توجه داشته باشند که همراه داشتن حتی یک عدد قرص استامینوفن کدئین مساوی با محکومیت به حبس طویل‌المدت است. اکنون تعدادی محکوم به حبس در زندان‌های کشور آذربایجان حضور دارند که عمده آنها به دلیل بی‌توجهی به مقررات آن کشور به این معضل گرفتار شده‌اند.

دوم تیرماه سال جاری نیز ٢٠ تن از محکومان ایرانی که ۹ تن از آنها بانوان بودند و به اتهام قاچاق مواد مخدر در زندان‌های جمهوری آذربایجان دوران محکومیت خود را سپری می‌کردند در چارچوب معاهده انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در مرز مشترک دو کشور به مقامات قضائی و انتظامی تحویل شدند تا ادامه دوران محکومیت خود را در زندان‌های ایران بگذرانند.

کد خبر 549783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.