دفاع با زبان روزه و مجروحیت

«داوود احمدپور» از راویان دفاع مقدس در قطعه ۴۰ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) عملیات شکست حصر سوسنگرد را روایت کرد.

به گزارش ایمنا، داوود احمدپور راوی دوران دفاع مقدس، میهمان این هفته گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران در برنامه «با این ستاره‌ها» بود تا خاطرات خود را از دوران جبهه و جنگ روایت کند.

در این برنامه که با حضور راویان دفاع مقدس و مداحان اهل بیت (ع) هر هفته در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران برگزار می‌شود، زائران شهدا دقایقی را به شنیدن از سیره شهدا و حماسه‌آفرینی دلاورمردان روزهای جنگ و استقامت می‌نشینند.

این راوی دوران دفاع مقدس با یادآوری خاطراتی از طریق‌القدس گفت: عملیات طریق‌القدس که در منطقه رملی انجام شد، یک چیز عجیبی بود؛ دشمن بیداد می‌کرد، مرتضی قربانی و احمد کاظمی در کنار بچه‌هایی که با احمد بودند، شروع کردند تن به تن جنگیدن تا عملیات را نگه دارند.

وی ادامه داد: احمد را فرمانده تیپ کردند. احمد شریک کاری خود را پیدا کرد و مهدی باکری را آورد. مهدی باکری و احمد کاظمی باهم بودند. مهدی غوغا کرد و علی تجلایی، مرتضی یاغچیان و حمید باکری را آورد. مرتضی یاغچیان در حصر سوسنگرد زخمی شد و گوشه بیمارستان بود. بچه‌ها رفتند سر بزنند. مرتضی گفت چه خبر؟ گفتند: فقط آن‌قدر بگوییم نه راه به بیرون داریم و نه کسی می‌تواند داخل بیاید. لشکر ۹ زرهی عراق با فرماندهی «خلیل الدوری» گفته فردا صبح زیرشنی‌ها له می‌کنند. گفت: امشب شب عاشورای ماست، با بچه‌ها قرار گذاشتیم فردا را روزه بگیریم؛ عاشورایی که به پا می‌شود با زبان روزه است. مرتضی با تن مجروح گفت: اسلحه بدهید ما هم بیاییم.

احمدپور گفت: علی تجلایی، جوری صحبت کرد که بچه‌ها دست به دست هم دادند و قرار گذاشتند یا شهادت یا پیروزی. مقاومت کردند، محاصره شکسته شد و سوسنگرد از حصر درآمد.

منبع: دفاع پرس

کد خبر 549772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.