نقش‌آفرینی بانوان در محله‌محوری/ مراکز ورزشی ویژه بانوان گسترش می‌یابد

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با نگاه به سلامت شهروندان باید بر گسترش مکان‌های ورزشی تاکید شود تا مشکل‌هایی که در رابطه با سلامت شهروندان وجود دارد، برطرف شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزانه کلاهدوزان در یک برنامه زنده رادیویی اظهار کرد: زنان در جامعه اسلامی نقش محوری و جایگاه ویژه‌ای دارند؛ به خصوص که بعد از انقلاب برای آن‌ها در زمینه‌های مختلف پیشرفت‌هایی حاصل شد.

وی با بیان اینکه نگاه مدیریت شهری باید به این سمت برود که از زن‌ها در بخش‌های مختلف مدیریتی استفاده شود تا آن‌ها با استفاده از فرصت‌های بیشتر، در عرصه ظهور و بروز شایستگی‌های خود گام بردارند، افزود: در این راستا می‌توانیم در طرح محله‌محوری از نقش‌آفرینی زن‌ها استفاده کنیم؛ زیرا خانواده که بنیان اصلی جامعه محسوب می‌شود در محله‌های شهر زندگی می‌کنند و بانوان می‌توانند با نگاه ظریف به مسائل پیرامون محله خود، نقشی کلیدی را در اداره شهر ایفا کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه به عنوان یک زن در شورا، در کمک گرفتن از بانوان در امور شهر پیشرو هستم اما نیاز به همراهی آقایان نیز وجود دارد، ادامه داد: از زمان آغاز به کار شورای ششم ذیل کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی کمیته بانوان و خانواده شکل گرفت و در این مدت، نشست‌های هم‌اندیشی با موضوع‌های زنان با حضور نماینده‌های بانوان در دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار شده است.

کلاهدوزان تصریح کرد: برای داشتن زنان تمدن‌ساز باید به دو هدف اصلی حس خودباوری و هویت از نظر فرهنگی و اجتماعی پرداخته شود که در این راستا، شورا به دنبال تسهیل‌گری در ورزش و ایجاد نشاط در بین خانواده‌ها برای رسیدن به این اهداف است.

وی با اشاره به برنامه شورای شهر برای گسترش مراکز ورزشی ویژه بانوان، تاکید کرد: متأسفانه در حال حاضر، سرانه ورزشی شهر پایین بوده و فرهنگ ورزش در خانواده‌ها نهادینه نشده است؛ از این رو باید به دنبال تفریح و نشاط خانوادگی باشیم. البته ایجاد باغ بانوان نیز یکی از اقدامات خوب است، اما باید بهینه‌سازی و باز طراحی شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با نگاه به سلامت شهروندان باید بر گسترش مکان‌های ورزشی تاکید شود تا مشکلاتی که در زمینه سلامت شهروندان وجود دارد، برطرف شود.

وی با بیان اینکه تعاملاتی از طریق کمیته سلامت و کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در حال انجام است که هزینه‌بر نیست، اضافه کرد: استقبال از ورزش در محله‌های مختلف، متفاوت است و میل ورزش در زن‌های جوان کمتر شده و زن‌های میان‌سال، استقبال بیشتری از ورزش می‌کنند.

کلاهدوزان با تاکید بر اینکه رویکرد این دوره از شورا، تسهیل‌گری است تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود، نقش اصلی را خود مردم ایفا کنند، افزود: برگزاری جلساتی با فعالان حوزه نوجوانان، مرکز تخصصی نوجوانان شورا و شهرداری و نهاد آموزش و پرورش مخاطب زیادی دارد که امیدوارم خروجی آن، رویدادهایی باشد که دختران نوجوان به نشاط و سرزندگی دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: در جلسات شورا با واگذاری مراکز ورزشی، از این مراکز اختصاص سانس‌های ورزشی به هم‌محله‌ای‌ها با قیمت پایین را درخواست کردیم و روی این موضوع نظارت نیز خواهیم داشت.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان، تاکید کرد: اقتصاد خانواده به عنوان یک مسئله محوری در کمیسیون اقتصادی شورای شهر در حال بررسی است؛ زیرا امروز بیشترین مشکل کشور ما اقتصاد است و مقام معظم رهبری نیز اقتصاد جهادی را مد نظر دارند.

کلاهدوزان با بیان اینکه اصفهان شهر هنرهای اصیل و صنایع‌دستی است و توانمندسازی زنان در این زمینه برای رفع مشکلات اقتصادی پاسخ‌گو است، افزود: از زنان سرپرست خانوار نیز در مرکز توانمندسازی حمایت می‌شود؛ همچنین ارتقای این مرکز را در دستور کار داریم.

کد خبر 549749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.