نتایج مسابقات از قبل مشخص نیست/امیدوارم بتوانیم برنده دربی اصفهان باشیم

بسکتبالیست تیم سپاهان گفت: فقط در تیم ما، ذوب‌آهن و دو تیم نظامی بازیکن خارجی وجود ندارد و دیگر تیم‌ها بازیکن خارجی دارند. سپاهان نیز قرار بود بازیکن بگیرد که هیئت مدیره صلاح ندید، سعی کردیم کمبود بازیکن خارجی را با تمرینات بیشتر پر کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم بسکتبال سپاهان سال گذشته پس از گذراندن لیگ دسته یک بسکتبال به لیگ برتر صعود کرد. این تیم پس از اینکه مرحله اول گروهی را گذراند، در مرحله دوم گروهی با تیم‌های ذوب‌آهن، هرمزگان و نفت آبادان هم گروه شد و در نخستین بازی این مرحله، نفت آبادان را شکست داد. این تیم امروز از ساعت ۱۷:۳۰ رو در روی هرمزگان قرار می‌گیرد.

پیام کیانی یکی از بازیکنان باتجربه سپاهان است که ۲۸ سال دارد و در تیم‌های ذوب‌آهن، پتروشیمی، شیمیدر، نیروی زمینی و مشهد بازی کرده است، خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی با این بازیکن داشته است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

راجع به صعود سپاهان به لیگ برتر و شرایط این تیم توضیح دهید؟

سپاهان یکی از باشگاه‌هایی است که به صورت حرفه‌ای تیم‌داری می‌کند، امکانات دارد و حضور آن در بسکتبال به نفع این رشته است. سپاهان در گذشته هم در لیگ برتر بسکتبال حضور داشت که امیدوارم شرایط خوب قبل را داشته باشد و در لیگ ماندگار شود.

آیا از ابتدای فصل شرایط تیم برای بازیکنان مناسب بوده است؟

سپاهان بعد از چند سال نخستین حضور خود را در لیگ برتر بسکتبال دارد که این شرایط و امکانات برای سال اول خوب است. تیمی جوان داریم و میانگین سنی بازیکنان حدود ۲۰ سال است.

دور رفت و دور برگشت مسابقات چطور بود؟

در دور رفت به دلیل مصدومیت و مشکلاتی که برای بازیکنان به وجود می‌آمد، تیم ناقص بود و نتوانستیم کنار یکدیگر باشیم ولی برای دور برگشت همه بازیکنان کنار هم بودیم و به کمک کادر فنی نتایج خوبی گرفتیم.

بازی مقابل هرمزگان چطور بود؟

در اولین بازی دور دوم گروهی به مصاف تیم هرمزگان رفتیم و این تیم را شکست دادیم و شرایط تیم رو به بهبود است.

لیگ برتر بسکتبال در سال جاری چگونه بود؟

تعداد تیم‌ها بیشتر شده است و جوانان فرصت بیشتری برای بازی دارند، بازیکنان خوب در بین تیم‌ها پخش شده‌اند، به جز دو تیم که بیشتر از همه هزینه کردند، دیگر تیم‌ها در یک سطح قرار دارند و نتایج مسابقات از قبل مشخص نیست.

در بسکتبال حضور بازیکن خارجی تأثیرگذار است، آیا نبود بازیکن خارجی در سپاهان بر عملکرد تیم تأثیر گذاشته است؟

فقط تیم ما، ذوب‌آهن و دو تیم نظامی است بازیکن خارجی ندارد و دیگر تیم‌ها بازیکن خارجی دارند. سپاهان هم قرار بود بازیکن خارجی اضافه کند که هیئت مدیره صلاح دید نداشته باشیم. سعی کردیم کمبود بازیکن خارجی را با تمرینات بیشتر پر کنیم. مربی تیم اعتقاد دارد هرچقدر بیشتر تمرین کنیم حتی اگر ۱۰ بازیکن خارجی هم روبه‌روی ما باشد می‌توانیم پیروز میدان باشیم.

در مرحله دوم گروهی، امتیازات دور قبل حساب می‌شود؟

بله، اعلام شده است که امتیازات هر بازی لحاظ می‌شود.

سپاهان و ذوب‌آهن در بیشتر رشته‌ها تیم‌داری می‌کنند. تقابل این دو تیم اصفهانی برای مردم این شهر جذاب است؛ سپاهان پس از چندین سال به لیگ برتر بسکتبال صعود کرده است و پنجم بهمن‌ماه دربی اصفهان در این رشته را خواهیم داشت، نظر شما راجع به این بازی چیست؟

ذوب‌آهن تیم خوب و با تجربه‌ای است که بازیکنان ملی‌پوش دارد، در مقابل تیم ما جوان و باانگیزه است‌. هر دو تیم تلاش می‌کنند بازی جذابی ارائه دهند که امیدوارم بتوانیم برنده این دیدار باشیم.

ششم بهمن‌ماه انتخابات فدراسیون بسکتبال است، انتظارات شما از رئیس فدراسیون جدید چیست؟

بسیاری از باشگاه‌ها با بازیکن قرارداد می‌بندند اما پولی نمی‌دهند؛ فدراسیون باید از بازیکن حمایت کند زیرا تنها پشتوانه بازیکنان، فدراسیون است. اگر در انتخابات شخصی رئیس شود که از خود بسکتبال است، اوضاع بسیار بهتر خواهد شد.

راجع به بازی امروز با تیم هرمزگان بگویید؟

بازی سخت و مهمی است، از الان به بعد مسابقه آسان نداریم. هرمزگان بازیکن خارجی دارد و ما باید تلاش کنیم این تیم را شکست دهیم.

علی خسروی تیم بسکتبال سپاهان را از لیگ یک به لیگ برتر آورد، کار کردن با این مربی چگونه است؟

خسروی با بازیکن راحت است، سخت نمی‌گیرد، تخریب نمی‌کند و روحیه می‌دهد. کار کردن با این مربی را دوست دارم زیرا در تیم راحت بازی می‌کنم.

گفت‌وگو از: کیمیا گلپیرا _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 549743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.