اجرای نهضت آسفالت تا شب عید در گرگان

معاون زیربنایی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان از اجرای نهضت آسفالت تا شب عید در این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، مرتضی فاضلی عارف اظهار کرد: تا پایان سال آسفالت محورهای اصلی شهر گرگان بازسازی و تکمیل خواهد شد.

وی افزود: امسال برخلاف سال‌های گذشته، برای سرعت بخشی به روند کار، روکش آسفالت محورهای درون شهری گرگان توسط سه پیمانکار انجام می‌شود.

معاون زیربنایی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر به غیر از پیمانکار شهرداری، یک پیمانکار هم در محور انجیراب و افسران مشغول به فعالیت بوده و پیمانکار دیگر در محور کمربندی و زیرگذر معلم فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه آسفالت محور کمربندی که یکی از محورهای پرتردد شهر است تا پایان سال کامل بازسازی می‌شود، تصریح کرد: آسفالت این محور بر عهده شهرداری نیست زیرا این مسیر به دلیل نداشتن کمربندی جز محورهای برون شهری محسوب شده و نگهداری آن به عهده راه و شهرسازی است. کمربندی به دلیل تردد ماشین‌های باربری با آسیب‌های فراوانی روبرو بوده و تا پیش از سال جدید آسفالت آن تعمیر خواهد شد.

فاضلی عارف در خصوص نهضت آسفالت، گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال همه کوچه و خیابانی که ۷۰ درصد ساکن داشته باشد را آسفالت کنیم زیرا در غیر این صورت، فعالیت ادارات حفار سبب آسیب به خیابان خواهد شد. علاوه بر روکش آسفالت، مرمت نوار حفاری معابر سطح شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفته که پس از تکمیل حفاری ادارات حفار و تحویل آنها به شهرداری، مرمت اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال برخلاف سال‌های گذشته، پیش از روکش، تمامی آسفالت‌های قبلی تراشیده شده و سپس روکش جدید انجام می‌شود، تاکید کرد: اگر روکش جدید روی آسفالت قبلی اجرا شود، پس از مدت کوتاهی آسیب دیده و ما با مشکلات دیگری مانند کوتاه شدن طول جداول و ارتفاع نامناسب آسفالت هم روبرو می‌شویم.

گلایه از همکاری نکردن دستگاه‌های حفار

معاون زیربنایی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان با اشاره به قیمت بالای آسفالت، خاطرنشان کرد: طبق پیش بینی‌های انجام شده تا پایان سال مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال بابت روکش آسفالت محورهای درون شهری گرگان صرف خواهد شد.

وی با گلایه از عدم همکاری ادارات حفار، ادامه داد: گاهی اوقات در شهر با مسائلی روبرو می‌شویم که منجر به دوباره کاری آسفالت در شهر می‌شود. یکی از مشکلات اساسی ما در بحث آسفالت محورها عدم هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی است.

فاضلی عارف اظهار کرد: به طور مثال پیش از شروع طرح آسفالت، طی مکاتباتی از دستگاه‌های حفار برای شروع کار استعلام می‌گیریم که آنها پاسخ شفافی نمی‌دهند و این امر موجب عقب افتادگی پروژه‌های شهرداری و دوباره کاری می‌شود.

وی تصریح کرد: امیدوارم که دستگاه‌های حفار نسبت به وظایف خود جدی تر عمل کرده تا شاهد از بین رفتن انرژی و سرمایه شهرداری نباشیم زیرا این سرمایه از آن مردم شهر است.

منبع: مهر

کد خبر 549714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.