مزاحمت سگ‌های ولگرد برای مردم آستارا

عضو شورای اسلامی شهر آستارا با اینکه حضور سگ‌های بدون صاحب در محیط شهری، باعث سلب آسایش شهروندان شده است، گفت: شهرداری آستارا برای جمع‌آوری سگ های بدون صاحب از معابر شهری باید کارگروه ویژه‌ای تشکیل دهد و این معضل را برای همیشه رفع کند.

سروش وظیفه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس قانون جمع آوری احشام و سگ‌های بدون صاحب از محیط شهری و ایجاد آرامش برای شهروندان از وظایف ذاتی شهرداری‌ها بوده و این نهاد باید برای رفع این معضل اقدامات مناسبی انجام دهند.

وی افزود: تعداد سگ‌های بدون صاحب در معابر شهری آستارا افزایش یافته و در طی ماه‌ها و هفته‌های اخیر، حمله این حیوانات به چندین نفر از شهروندان گزارش شده و شب‌ها باعث ترس و وحشت و سلب آرامش مردم به ویژه کودکان و زنان شده است.

عضو شورای اسلامی شهر آستارا تاکید کرد: در سال‌های اخیر، اقدامات شهرداری برای زنده گیری و جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب از معابر این شهر با کمک یکی از حامیان حیوانات به صورت مقطعی بوده و اقدامات جدی و اساسی برای رفع این مشکل انجام نشده است.

وظیفه با بیان اینکه شهرداری مسئولیت خود را در جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بدون صاحب باید به نحو احسن انجام دهد، گفت: شهرداری آستارا باید یک کارگروه ویژه ای با امکانات و تجهیزات مناسب برای جمع‌آوری، واکسیناسیون و عقیم سازی سگ‌های بدون صاحب در این شهر تشکیل دهد و این معضل را برای همیشه رفع کند.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 549664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.