تفاوت قوانین مدارس برای افزایش کلاس‌های حضوری/اولویت اصلی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: برای افزایش روزهای حضور دانش‌آموزان در مدارس قوانین هر مدرسه با مدرسه دیگر بر مبنای فضای فیزیکی کلاس‌ها و جمعیت دانش‌آموزی آنها از شش نفر تا ۱۵ نفر متفاوت است.

آذرکیوان امیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بخشنامه جدید وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری «حضوری» کلاس‌های درس و ابلاغ آن به استان‌ها، اظهار کرد: ابلاغ جدید بیشتر برای اجرا در دانشگاه‌ها است که دانشجویان در کلاس‌های درس حضوری باشند، برنامه‌های آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید و برگزاری کلاس‌های حضوری از ماه‌های قبل اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: با تمام شدن فصل امتحانات و برای نوبت دوم سال تحصیلی دانش‌آموزان به طور یقین برای حضور بیشتر دانش‌آموزان در مدارس برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد و این اتفاق وابسته به شرایط مدارس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گروه‌بندی‌ها است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: برای دایر کردن کلاس‌های حضوری باید شیوه‌نامه «۰۶» رعایت شود، تاکید آموزش و پرورش استان اصفهان بر افزایش ساعت‌های حضور دانش‌آموزان در مدارس است اما اولویت اصلی رعایت شیوه‌نامه‌ها بهداشتی مدارس و فاصله‌گذاری دانش‌آموزان است.

شورای مدرسه تصمیم می‌گیرد

امیرپور تصریح کرد: به طور یقین حضور بیشتر دانش‌آموزان در نوبت دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰ با توجه به رعایت موازین بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی دو متری دانش‌آموزان انجام می‌گیرد، دانش‌آموزان از روز شنبه طبق روال گذشته و بر مبنای گروه‌بندی در مدارس حضور پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: برای افزایش روزهای حضور دانش‌آموزان در مدارس قوانین هر مدرسه با مدرسه دیگر بر مبنای فضای فیزیکی کلاس‌ها و جمعیت دانش‌آموزی آنها از شش نفر تا ۱۵ نفر متفاوت است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تصمیم‌گیری برای افزایش روزهای حضور دانش‌آموزان در مدارس در نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان صورت می‌گیرد، موارد تعیین شده برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هم با تصمیم‌گیری شورای مدرسه انجام می‌گیرد تا بتواند با آمار جمعیت دانش‌آموزی روزهای بیشتری را برای حضور آنها فراهم کند.

کد خبر 549659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.