وزیر کشور خواستار بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها شد

وزیر کشور گفت: به‌ منظور تقویت نظام آموزشی کشور باید مدارس و دانشگاه‌های کشور هرچه سریع‌تر بازگشایی شوند.

به گزارش ایمنا، احمد وحیدی وزیر کشور در نشست مشترک با وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش در جهت اجرای دستور رئیس‌جمهور نسبت به هماهنگی وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و بهداشت برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، اظهار کرد: با روند مناسب واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال در کشور دلیلی برای تداوم روند تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مدارس و دانشگاه‌ها مراکز اصلی علمی و تحقیقاتی کشور هستند؛ افزود: ادامه تعطیلی مراکز علمی به آینده علمی کشور آسیب می‌زند و برای همین باید مقدمات بازگشایی مدارس با دستورالعمل‌های بهداشتی فراهم شود.

وزیر کشور در ادامه صحبت‌های خود بر لزوم برگزاری حضوری امتحانات و پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی تأکید کرد و گفت: معمولاً امتحانات با فاصله برگزار می‌شود و همچنین پایان‌نامه‌های دانشجویی با حضور چند استاد در کلاس کاملاً با اصول بهداشتی هم مطابقت دارد و برای همین نباید این برنامه‌ها از این پس به‌صورت آنلاین برگزار شود.

وحیدی با تأکید بر این امر "در موضوع بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های کشور نسبت به سلامت دانش‌آموزان و دانشجویان حساسیت زیادی داریم"، گفت: تلاش داریم با تقویت روند واکسیناسیون و همچنین رعایت اصول بهداشتی نظیر استفاده از ماسک ضمن حفظ سلامت دانش‌آموزان و دانشجویان، فرایند تحصیل و آموزش هم شکل گیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اجرای طرح هوشمندسازی محدودیت‌ها اشاره کرد و گفت: این طرح با همکاری دستگاه‌ها به نحو مؤثری اجرا می‌شود و هم‌اکنون اجرای طرح در دستگاه‌های اجرایی، حمل‌ونقل درون‌شهری، اصناف و حمل‌ونقل برون‌شهری در جریان است.

وزیر کشور اضافه کرد: مطابق این طرح همه کارکنان دستگاه‌های اجرایی باید با تزریق دو دوز واکسن و مشخص بودن وضعیت بیماری‌شان در ادارات حضور یابند.

کد خبر 549640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.