توجه ویژه به مناطق کم‌برخوردار اصفهان در بودجه ۱۴۰۱

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از تأکیدات اعضای شورا توجه به موضوع مهم عدالت در سطح شهر اصفهان است، گفت: توجه ویژه به مناطق کم برخوردار را می‌توان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور در یک برنامه رادیویی پیرامون تشریح برنامه‌های مدیریت شهری در ارتباط با توانمندسازی کودکان کار، کارتن‌خواب‌ها و متکدیان در شهر اصفهان، اظهار کرد: همزمان با آغاز فعالیت شورای ششم، یکی از تأکیدات اعضای شورا توجه به موضوع مهم عدالت در سطح شهر اصفهان بوده است.

وی با بیان اینکه توجه ویژه به مناطق کم‌برخوردار را می‌توان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان مشاهده کرد، گفت: یکی دیگر از مصادیق عدالت، توجه ویژه به گروه‌های خاص جامعه به ویژه افرادی است که در اثر آسیب‌های اجتماعی دچار مشکل شدند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم ساماندهی کودکان کار، افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، علی‌رغم اینکه این کار وظیفه اصلی شورا و شهرداری نیست، اما شهردار اصفهان طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که به سمت ساماندهی کودکان کار حرکت می‌کنیم تا به حل این آسیب اجتماعی کمک شود؛ لذا ورود به این موضوع توسط مدیریت شهری اصفهان با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط اتفاق افتاد.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی‌ها تنها مختص کودکان کار نیست بلکه در زمینه معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها نیز اقدامات این‌چنینی صورت گرفته است، ادامه داد: تنها نباید به موضوع جمع‌آوری ابتدایی افراد آسیب‌دیده از سطح شهر توجه شود، بلکه باید به سمت توانمندسازی افراد آسیب‌دیده حرکت کنیم تا افراد به برای بازگشت به جامعه فرصت داشته باشند.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور با بیان اینکه در زمینه توانمندسازی افراد آسیب‌دیده اجتماعی از شهروندان تقاضا داریم نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنند، گفت: در همین رابطه جلساتی با گروه‌های مردمی و جهادی فعال برگزار کردیم که خروجی آن ارائه پیشنهادات حمایتی در زمینه مباحث فرهنگی و عمرانی بود.

وی خاطرنشان کرد: مرکزی در یکی از مناطق شهری در حال احداث است تا محلی برای جمع‌آوری، ساماندهی و توانمندسازی افراد آسیب‌دیده اجتماعی باشد، البته در کنار این اقدامات، برنامه‌ها و جشن‌هایی مثل جشن شب یلدا که برای این افراد آسیب‌دیده اجتماعی برگزار شد، در نظر داریم که برنامه‌های ویژه‌تر در آینده برگزار کنیم که آن‌ها را به اطلاع عموم شهروندان خواهیم رساند.

کد خبر 549639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.