کاهش  ۲.۲۴ درصدی بیت‌کوین/ از دست رفتن حمایت ۴۲ هزار دلاری

این روزها حال و هوای بازار کریپتوکارنسی هم مانند بورس تهران است؛ اغلب منفی و شاهد کاهش ارزش اکثر رمزارزها در بازار هستیم. بیت‌کوین حمایت ۴۲ هزار دلاری خود را از دست داد و به محدوده ۴۱ هزار ۸۱۶ دلار رسید و فعلا توانسته خود را بالای ۴۰ هزار دلار تثبیت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۴۱ هزار و ۸۱۶ دلار.
  • ETH اتریوم ۳ هزار و ۱۶۳ دلار.
  • BNB بایننس‌کوین ۴۶۵ دلار و ۱۴ سنت.
  • ADA کاردانو ۱ دلار و ۵۲ سنت.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۶ سنت.
  • XRP ریپل ۷۴ سنت.
  • DOT پولکادات ۲۴ دلار و ۸۵ سنت.
  • SOL سولنا ۱۳۷ دلار و ۴۶ سنت.
  • Avalanche 86 دلار ۱۰ سنت.
  • Tera ترا ۷۵ دلار ۳۰ سنت.

۱۲ رمزارز برتر بر اساس حجم بازار

کاهش  ۲.۲۴ درصدی بیت کوین/ از دست رفتن حمایت ۴۲ هزار دلاری

تحلیل تکنیکال بیت کوین

کاهش  ۲.۲۴ درصدی بیت کوین/ از دست رفتن حمایت ۴۲ هزار دلاری

(سیگنالی درخصوص خرید و فروش نیست؛ سلب مسئولیت)

ارزش بازار بیت کوین: ۱.۹۷۲ تریلیون دلار

کاهش  ۲.۲۴ درصدی بیت کوین/ از دست رفتن حمایت ۴۲ هزار دلاری

کاهش ترس معامله‌گران نسبت به روز گذشته

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۲۴ واحد؛ به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و دارای ۵ وضعیت است که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

کاهش  ۲.۲۴ درصدی بیت کوین/ از دست رفتن حمایت ۴۲ هزار دلاری

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیل‌گران تکنیکال این موقیعت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار بوده و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه‌گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه ۷۵ تا ۱۰۰ بوده که نشان دهنده طمع شدید کاربران است. تحلیل‌گران تکنیکال درمورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند؛ زیرا به خاطر طمع کاربران و هجوم آن‌ها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

کاهش  ۲.۲۴ درصدی بیت کوین/ از دست رفتن حمایت ۴۲ هزار دلاری

دامیننس ۴ رمزارز براساس رتبه حجم بازار

کاهش  ۲.۲۴ درصدی بیت کوین/ از دست رفتن حمایت ۴۲ هزار دلاری

  • دامیننس بیت کوین: ۴۱.۰۰ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۷۱ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۸۶ درصد
  • دامیننس لایت کوین: ۰.۴۹ درصد

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوییم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیل‌گران در حال حاضر از آن برای تصمیم‌گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

اخبار بازار رمزارزها

بایننس ۷۹۲ میلیون دلار BNB را سوزاند

بایننس هجدهمین توکن‌سوزی خود را انجام داد و عرضه توکن بایننس کوین را ۱.۶۸ میلیون واحد کاهش داد. این برنامه توکن‌سوزی هر سه ماه یک بار انجام می‌شود و این بار با استفاده از یک سیستم جدید برای تعیین میزان توکن‌هایی که باید سوزانده شوند، به‌صورت خودکار انجام شد. قیمت بایننس کوین تنها کمی پس از سوزاندن توکن‌ها، تحت‌تأثیر قرار گرفت و دچار کاهش شد. بر اساس قیمت بایننس کوین در زمان شروع این فرایند، حدوداً ۷۹۲ میلیون دلار توکن سوزانده شده است.

سرقت ۱۵ میلیون دلار اتریوم از صرافی کریپتو دات کام

شرکت امنیت بلاک چین پک‌شیلد (PeckShield)، از سرقت ۴٬۶۰۰ اتریوم، معادل ۱۵ میلیون دلار از صرافی کریپتو دات کام خبر داد. روز دوشنبه، این صرافی در توئیتر خود اعلام کرد که برداشت وجه را به‌دلیل فعالیت‌های مشکوک متوقف کرده و تمامی وجوه کاربران دست‌نخورده باقی مانده است. با این حال، برخی از کاربران از کاهش سرمایه خود در این صرافی خبر دادند. پک‌شیلد گفته است که نیمی از ارزهای دیجیتال به سرقت‌رفته، از طریق پلتفرم تورنادو (Tornado.Cash)، نرم‌افزار انتقال ناشناس اتریوم، منتقل شده است. مدیرعامل این صرافی نیز در توئیتر خود اعلام کرد که زیرساخت‌های کریپتو دات کام پس از این حادثه امنیتی در حال تقویت شدن است و همچنان در حال انجام تحقیقات داخلی هستند.

احتمال ممنوعیت معاملات ارزهای دیجیتال در پاکستان

چندی پیش بانک مرکزی پاکستان، در گزارشی به دادگاه عالی ایالت سِند توصیه کرد که ارزهای دیجیتال کاملاً ممنوع شوند. از همین رو، بانک الفلاح (Bank Alfalah)، یکی از بزرگترین بانک‌های خصوصی و بین‌المللی پاکستان، با ارسال پیامک از مشتریان خود خواست که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت نکنند. هفته گذشته نیز چند بانک پاکستانی تراکنش‌های کارت اعتباری مشتریانی را که مشکوک به معامله ارزهای دیجیتال بودند، مسدود کردند.

صرافی FTX به‌عنوان اسپانسر رویداد بلاک چین استرالیا انتخاب شد

صرافی FTX اسپانسر رویداد هفته بلاک چین استرالیا در سال ۲۰۲۲ خواهد بود که از ۲۱ تا ۲۵ مارس (یکم تا پنجم فروردین) برگزار می‌شود. بیش از ۲۰۰ سخنران از جمله سم بنکمن فراید (Sam Bankman-Fried)، مدیرعامل FTX، در ۷۵ رویداد در هفته بلاک چین استرالیا حضور خواهند داشت. بنیاد بلاک چین استرالیا، یک بستر نوظهور است که در این همایش قصد دارد صنایع، دانشگاه‌ها و دولت‌ها را گرد هم بیاورد تا درباره فرصت‌های بلاک چین بحث و گفتگو کنند.

طرح EIP-1559 اتریوم در شبکه پالیگان اجرا شد

طرح EIP-1559 اتریوم، تابستان سال گذشته همراه با هاردفورک لندن، در شبکه اتریوم اجرا شد. هدف شبکه اتریوم از اجرای این طرح تقویت اکوسیستم اتریوم و کاهش کارمزدهای سرسام‌آور تراکنش‌های این شبکه بود. حال شبکه پالیگان، بعد از اجرای موفقیت‌آمیز این طرح در شبکه آزمایشی مومبای (Mumbai) در سال گذشته، آن را در شبکه اصلی خود راه‌اندازی کرده است. درست مانند اتریوم، این طرح عرضه توکن‌های شبکه پالیگان را سالانه ۰.۲۷ درصد کاهش می‌دهد.

دولت اسپانیا قوانین جدیدی برای تبلیغ ارزهای دیجیتال وضع کرد

کمیسیون ملی بازار سرمایه اسپانیا، از این پس به‌صورت مستقیم روی فعالیت تبلیغ‌کنندگان و اینفلوئنسرها نظارت خواهد کرد تا اطلاعات غلط به علاقه‌مندان بازار ارزهای دیجیتال ارائه نکنند. دولت اسپانیا در جدیدترین قوانین خود، دستور داد تا تبلیغ‌کنندگان ۱۰ روز قبل از انجام تبلیغاتی که مخاطب آن بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ نفر است، به سازمان نظارت مقررات مالی اطلاع دهند. طبق بخش‌نامه جدید که از ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) اجرا خواهد شد، تبلیغات ارزهای دیجیتال باید «شفاف، متعادل و منصفانه» باشد و در عین حال، اطلاعات کافی در مورد خطرات سرمایه‌گذاری در این بازار را ارائه کند.

توسعه بیشتر صرافی بایننس در تایلند

بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان، قصد دارد مجدداً خدمات خود را در تایلند گسترش بدهد و احتمالاً شعبه جدیدی را در این کشور افتتاح می‌کند. این صرافی، اخیراً قراردادی را با هلدینگ تایلندی گولف انرژی (Gulf Energy)، که در صنعت انرژی فعالیت می‌کند، امضا کرده است. از طرفی، شرکت گولف انرژی، صرافی بایننس و دولت تایلند قرار است گزینه‌های پیش‌روی بایننس در بازار تایلند را بررسی کنند. احتمالاً افتتاح صرافی و ایجاد مشاغل مرتبط با آن هم در بین این گزینه‌ها قرار دارند.

آمریکا قصد دارد درباره اهدای ۵۰۰,۰۰۰ دلار بیت کوین به آشوب‌گران حمله به کنگره تحقیق کند

به گزارش یاهونیوز، سازمان‌های مجری قانون و اطلاعاتی آمریکا در حال بررسی منابع مالی تأمین‌کننده آشوب‌گران و گروه‌های راست افراطی هستند که سال گذشته در روز ۶ ژانویه به ساختمان کنگره حمله کردند. طبق تحقیقات چینالیسیس، یک برنامه‌نویس متوفی فرانسوی پیش از خودکشی در روز ۸ دسامبر ۲۰۲۰، حدود ۲۸ بیت کوین به ارزش ۵۰۰,۰۰۰ دلار را برای ۲۲ آدرس که متعلق به فعالان و شخصیت‌های راست افراطی و نژادپرست بود، ارسال کرد.

حالا دولت آمریکا تصمیم گرفته که بار دیگر سراغ منابع تأمین مالی گروه‌هایی مانند پسران مغرور (Proud Boys) و افراد درگیر در آشوب کاپیتول هیل برود تا دخالت بالقوه دولت‌های خارجی و حمایت‌ها از فعالیت‌های راست افراطی را کشف کند. گفتنی است که بیت کوین و پرایوسی کوین مونرو برای گروه‌های راست افراطی جذاب است و بسیاری از کمک‌های مالی خود را از این طریق دریافت می‌کنند.

نخست‌وزیر هند خواستار همراهی سایر کشورها برای قانون‌گذاری یکپارچه ارزهای دیجیتال شد

نارندرا مودی، نخست‌وزیر کشور هند روز دوشنبه در نشست مجمع اقتصاد جهانی داووس، طی ویدئوکنفرانسی از سایر کشورها درخواست کرد تا برای قانون‌گذاری متحد و یکپارچه ارزهای دیجیتال به هند ملحق شوند. وی معتقد است، با توجه به ماهیت فناوری زیرساخت ارزهای دیجیتال، تصمیم اتخاذ شده توسط یک کشور برای مقابله با چالش‌های این فناوری با چنین رشد فزاینده‌ای به‌تنهایی کافی نخواهد بود. مودی تأکید کرد که برای مقابله موفقیت‌آمیز با چالش‌هایی مانند مقابله با تغییرات آب و هوایی، تورم و اختلال در زنجیره تأمین کالا به یک تلاش هماهنگ جهانی نیاز است.

پلتفرم ثورچین از دوج کوین پشتیبانی می‌کند

تیم ثورچین (THORChain) اعلام کرده است که پروتکل نقدینگی میان‌زنجیره‌ای آن‌ها اکنون به طور کامل از دوج کوین پشتیبانی می‌کند و استخر نقدینگی بومی DOGE در ثور چین فعال شده است. دارندگان دوج کوین اکنون می‌توانند با ایجاد نقدینگی در این استخرها سود دریافت کرده و در صرافی غیرمتمرکز این پلتفرم به خرید و فروش توکن‌های خود بپردازند.

نقشه بازار رمز ارزها

کاهش  ۲.۲۴ درصدی بیت کوین/ از دست رفتن حمایت ۴۲ هزار دلاری

کد خبر 549635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.