کاهش ۴ تا ۷ درجه‌ای دما و وزش باد شدید در اصفهان/کولاک برف در غرب، ‌شمال و جنوب استان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش چهار تا هفت درجه‌ای کمینه دما در اکثر مناطق استان طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد و گفت: در غرب و تا حدودی شمال و جنوب استان، شرایط بارش برف و باران و احتمال کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر موج ناپایدار، طی امروز از روی استان و جوی نسبتاً پایدار تا اواسط روز پنج‌شنبه است.

وی وضعیت جوی امروز در اکثر مناطق استان را به صورت قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی کرد و افزود: در غرب و تا حدی شمال و جنوب استان، شرایط بارش برف و باران و احتمال کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه از فردا وضعیت جوی صاف تا قسمتی ابری، گاهی با وزش باد و کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود، توضیح داد: طی ۲۴ ساعت آینده، کمینه دما در اکثر مناطق استان چهار تا هفت درجه کاهش پیدا می‌کند. امروز دمای هوای اصفهان حداکثر به ۱۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و کمینه فردا صبح شهر اصفهان نیز منهای پنج پیش‌بینی می‌شود.

وی گرم‌ترین نقطه استان را خور و بیابانک با ۱۸ درجه معرفی کرد و گفت: بوئین و میاندشت با منهای ۱۷ درجه خنک‌ترین نقطه استان طی ۲۴ ساعت آینده خواهد بود. در اصفهان نیز پدیده غالب، وزش باد شدید خواهد بود که تا امشب ادامه دارد و فردا پدیده خاصی جز کاهش محسوس دما نداریم.

آقایی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بارشی در شهر اصفهان اتفاق نیفتاده است، افزود: میزان بارش در شهرستان‌های استان نیز قابل توجه نبوده به طوری که در داران نیم میلی‌متر، خوانسار چهاردهم و سمیرم یک میلی‌متر بارش ثبت شده است.

کد خبر 549576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.