نقش مهم ارتقای فرهنگ شهروندی در کاهش هزینه‌های شهر

شهردار قم تنها متولی فرهنگ شهروندی را شهرداری و سازمان فرهنگی دانست و گفت: ارتقای فرهنگ شهروندی عامل کاهش هزینه‌های شهر می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان نژاد در جلسه شورای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم که یکی از دستورات جلسه آن تصویب بودجه ۱۴۰۱ بود، بر رعایت محور بودن این سازمان تأکید و اظهار کرد: مهم‌ترین رسالت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی فعالیت در حوزه فرهنگ شهروندی بوده و نباید در اجرا و برنامه‌ریزی طرح‌ها از خط اصلی سازمان فاصله گرفته و به حواشی پرداخت، زیرا فرهنگ شهروندی هیچ متولی جز شهرداری و سازمان فرهنگی در شهر ندارد.

وی با بیان اینکه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نیز مانند شهرداری باید برنامه پنج ساله با برش‌های یک‌ساله داشته باشد، افزود: در قالب بحث‌های بودجه‌ای باید اولویت‌های برنامه پنج ساله دنبال شود و نباید به‌صورت موردی و بدون برنامه کلان حرکت کند.

شهردار قم به ظرفیت‌های فرهنگی شهر قم اشاره و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در قم استفاده کرده و نباید مانند مراکز فرهنگی که کارهای کوچک و مختلف انجام داده‌اند عمل کرد، بلکه با سیاست‌گذاری درست این مراکز فرهنگی کوچک را باید هم‌راستا باسیاست‌ها و برنامه‌های کلان همراه کرد و با چارت و اهداف مشخص به آن‌ها برنامه دهیم و مشارکت مردم در این برنامه‌ها، کلید طلایی حصول اهداف است.

وی وظیفه این سازمان را نظارت و فعال کردن مراکز فرهنگی سطح شهر دانست و اضافه کرد: باید از ظرفیت‌های فرهنگی شهر استفاده کنیم و همه آن‌ها را در یک مسیر قرار دهیم و شهرداری نیز آن‌ها را تقویت کرده و بسترسازی لازم را انجام دهد.

سقائیان‌نژاد ارتقای فرهنگ شهروندی را عامل کاهش هزینه‌های شهر دانست و تأکید کرد: امروز شهر با هزینه بالایی اداره شده است و هر تغییر کوچک در فرهنگ شهروندی مانند رعایت تفکیک زباله و جمع‌آوری زباله به‌صورت یک روز در میان می‌تواند در کاهش هزینه‌های اداره شهر تأثیر بسیاری داشته باشد.

کد خبر 549549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.