نگهداری از معابر شهری با استفاده از ابزارهای نوین

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان گفت: PMS یک ابزار مدیریتی است که کمک می‌کند در زمان مناسب بهترین روش تعمیر و نگهداری معابر را به دست آوریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد گلی در دومین گفت‌وگوی آنلاین شهراندیشی با موضوع "نقش شناسنامه معابر شهری در مدیریت هزینه، تعمیر و نگهداری خیابان‌ها" اظهار کرد: در برنامه PMS تاریخچه ساخت معابر و محورها با جزئیاتی همچون درجه اهمیت معابر و ترافیک عبوری از آن محور ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: اشکال روش PMS این است که نیاز به حجم بزرگ و کافی اطلاعات دارد، اما ویژگی مثبت آن اطلاع داشتن مدیران از وضعیت کلی و کیفیت آسفالت است زیرا در این صورت می‌تواند برای بودجه این بخش برنامه‌ریزی کنند.

عضو هیئت علمی عمران و حمل‌ونقل دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه PMS ابزاری است که در زمان مناسب بهترین روش تعمیر و نگهداری را با کمترین بودجه برای ما مشخص می‌کند، افزود: صیقلی شدن آسفالت یکی از معضلاتی است که مدیریت شهری و مردم با آن روبه‌رو است در این راستا برای رفع این مشکل از آسفالت نو بر روی آسفالت موجود استفاده می‌کنند این در حالی است که چند تکنیک برای اجرا وجود دارد که هزینه آن کمتر از انجام آسفالت مجدد است.

گلی خاطرنشان کرد: در سیستم PMS برای یک مشکل چند راه‌حل روی میز می‌گذاریم و از نظر اقتصادی آنها را با هم مقایسه می‌کنیم، در نهایت روشی انتخاب می‌شود که علاوه بر رفع مشکل، اقتصادی‌ترین روش نیز باشد.

وی با تاکید بر اینکه برداشت وضعیت آسفالت معابر باید هر سال به صورت منظم انجام شود گفت: بر این اساس باید در سازمان‌ها واحد PMS داشته باشیم تا ضمن ثبت برداشت موجود، برای سال آینده نیز برنامه‌ریزی شود .‌

کد خبر 549540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.