آتن میزبان ابَرپروژه نوسازی پیاده‌راه‌ها

پایتخت یونان، میزبان ابَرپروژه‌ جدید نوسازی و بهسازی پیاده‌راه‌های شهر است که در نوع خود بی‌نظیر محسوب می‌شود؛ هدف اجرای این طرح بهبود کیفیت زندگی برای شهروندان در عین حفظ محیط زیست و پایداری شهر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در ۱۷ ژانویه، شهرداری آتن، پایتخت یونان اعلام کرد که پروژه‌ای را برای بهبود خیابان‌های آتن و ایجاد احساس امنیت بیشتر در شهروندان راه‌اندازی کرده است. با بودجه ۲۴ میلیون یورویی، شهر آتن بزرگ‌ترین طرح بازسازی پیاده‌راه از زمان بازی‌های المپیک در سال ۲۰۰۴ را تجربه خواهد کرد.

با اجرای این ابَر پروژه، شهرداری قصد دارد کیفیت پیاده‌روها و ظاهر آن‌ها را تغییر دهد تا رضایتمندی از زندگی در شهر را بهبود ببخشد و تردد عابران پیاده را آسان کند. به این ترتیب، پیش‌بینی می‌شود که تا تابستان ۲۰۲۳، آتن در مجموع میزبان ۴۱۰ پیاده‌راه جدید و مدرن باشد.

آتن میزبان ابَرپروژه نوسازی پیاده‌راه‌ها

طبق بیانیه مطبوعاتی شهرداری، پروژه نوسازی نه تنها به دنبال بهبود ایمنی در پایتخت است، بلکه به بحران آب و هوا نیز کمک می‌کند. شهرداری گزارش داده است که هر پیاده‌راه جدید از مواد سازگار با محیط زیست ساخته می‌شود که به خنک نگه داشتن مناطق اطراف در طول روزهای گرم کمک می‌کند.

به طور خاص در این پروژه از مواد سرد مانند سنگ مرمر، صفحات سیمانی-بتنی و همچنین کاشی‌های مخصوص برای کاهش اثر "جزیره گرمایی شهری" استفاده خواهد شد که طی آن مناطق شهری دماهای بالاتری را نسبت به مناطق روستایی اطراف تجربه می‌کنند.

آتن میزبان ابَرپروژه نوسازی پیاده‌راه‌ها

کوستاس باکویانیس، شهردار آتن، در این باره گفت: "آتن، روز به روز، پیاده‌روهای یک کلان‌شهر مدرن را به دست می‌آورد؛ شهری که به ساکنان و بازدیدکنندگان احترام می‌گذارد، امنیت و آسایش را در رفت‌وآمدشان فراهم می‌کند اما هنوز شهری است که به محیط زیست احترام می‌گذارد. شهرداری آتن در راستای پایداری و انعطاف پذیری و با هدف ارائه بهترین کیفیت زندگی برای همه، به کار خود ادامه خواهد داد."

پروژه نوسازی یکی از پروژه‌هایی است که هدف آن ارتقای پیاده‌راه‌ها و میادین شهر است. یک مورد از زیرمجموعه‌های این طرح، نصب ۸۳۰ حسگر هوشمند برای جلوگیری از پارک غیرقانونی است که مانع از حرکت عابران پیاده می‌شد.

با راه‌اندازی پروژه‌های از این دست، پایتخت یونان به یک کلان‌شهر امن‌تر و قابل دسترس‌تر تبدیل می‌شود.

آتن میزبان ابَرپروژه نوسازی پیاده‌راه‌ها

کد خبر 549530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.