قاطعانه با تحریم‌های غیرقانونی و یک‌جانبه علیه ایران مخالفیم

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: قاطعانه با تحریم‌های غیرقانونی و یک‌جانبه علیه ایران، فریبکاری سیاسی در زمینه حقوق بشر و سایر موضوعات و نیز مداخله آشکار در امور داخلی تهران مخالف هستیم.

به گزارش ایمنا، ژائو لی‌جیان در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص سفر اخیر حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران به پکن، اظهار کرد: حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با وانگ یی مشاور دولتی و وزیر امور خارجه (چین) درباره گستره وسیعی از موضوعات از جمله طرح همکاری جامع تبادل نظر کرده و به اجماع مهمی دست یافت، دو طرف توافق کردند که همکاری‌هایی را در حوزه انرژی، زیرساخت، توان تولید، علم و فناوری، رسانه و بهداشت به انجام برسانند.

وی اضافه کرد: چین آماده همکاری با ایران در راستای تعمیق دائمی مشارکت راهبردی جامع میان دو طرف و گشودن یک دوره ۵۰ ساله جدید برای توسعه روابط دوجانبه است. چین به نهایت تلاش خود در راستای تأمین واکسن برای ایران به منظور کمک به این کشور در شکست دادن کووید -۱۹ ادامه خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه پکن تصریح کرد: چین قاطعانه با تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه علیه ایران، فریبکاری سیاسی در زمینه حقوق بشر و سایر موضوعات و نیز مداخله آشکار در امور داخلی تهران و سایر کشورهای منطقه مخالف است.

وی با بیان اینکه پکن قاطعانه از روند مذاکرات برای از سرگیری پایبندی به برجام حمایت خواهد کرد و به مشارکت سازنده در مذاکرات بعدی ادامه خواهد داد، ادامه داد: چین امیدوار است که همه طرف‌ها بر مشکلات غلبه کنند، در یک مسیر کار کنند و به پیشبرد روند حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک پایبند باشند.

منبع: مهر

کد خبر 549487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.