با اعتبارات شهرداری نمی‌توان خسارات سیلاب را جبران کرد

شهردار سرایان با بیان اینکه سیلاب سیلاب خسارت‌های زیادی به بخش‌های مختلف شهری این شهر وارد کرده است، گفت: اعتبارات شهرداری کفاف جبران خسارت‌های را نمی‌دهد.

به گزارش ایمنا، رضا مطلبی‌پور در جلسه ستاد مدیریت بحران سرایان که به دستور استاندار و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: محدوده خدمات شهری ۱۴۰ و حریم شهر ۹۰۰ هکتار است که اختلاف زیادی با هم دارد.

وی با بیان اینکه در بالا دست شهر با بحران بیشتری مواجه شده‌ایم، خاطرنشان کرد: در گذشته طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی و سیلاب شهری و استفاده مجدد از آن در قسمتی انجام شده در پایین دست شهر طرح ذخیره آب‌های سطحی را داریم و برای کشاورزی مصرف می‌شود.

شهردار سرایان با تاکید بر اینکه در این سیلاب متحمل خسارت‌های زیادی شده‌ایم و شهرداری این شهرستان جز شهرداری‌هایی با بدهی‌های بالا و در آمد پایدار و محلی کم است، خاطرنشان کرد: از ۱۴۰ هکتار بافت شهری ۴۰ هکتار آن بافت فرسوده و مابقی مهندسی‌سازی و اصولی است.

وی با بیان اینکه خانه‌های مردم بافت خشت و گلی دارد، تاکید کرد: در این سیلاب میدان ورودی شهر به سمت بیرجند ۵۰ درصد خسارت دید و آسفالت خیابان‌ها، جدول‌ها و کانال‌های دفع آب‌های سطحی دچار خسارت شدید شد و برگرداندن همین شرایط برای شهرداری سخت است.

مطلبی‌پور با اذعان به اینکه از لحاظ بودجه در شرایط نرمالی نیستیم و در حوزه پارک‌ها خسارت به تأسیسات مکانیکی وارد شد، ادامه داد: در حوزه آتش نشانی خدمات ایمنی کمبود زیادی دارد و تجهیزات در اختیار جوابگوی حداقل‌ها هم نیست.

شهردار سرایان گفت: برای پمپ کف‌کش و لجن‌کش از سایر ارگان‌ها کمک گرفته شد و نیاز است اعتبارات ویژه در نظر گرفته شود چرا که شرایط سختی دارد.

منبع: مهر

کد خبر 549483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.