مهمترین مشکل  فعالیت‌های کشاورزی نوع نظام بهره‌برداری است

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: مهمترین مشکل در حوزه فعالیت‌های کشاورزی نوع نظام بهره برداری و خرد شدن زمین‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با رئیس جهاد کشاورزی استان، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد از امنیت غذایی و ۲۳ درصد اشتغال‌زایی توسط بخش کشاورزی در کشور ایجاد می‌شود و این بخش چرخه اقتصاد کشور را به گردش می‌اندازد.

وی با اشاره به مشکلات طرح‌های آبرسانی به روستاهای سیاوش آباد و افسرآباد بخش صمصامی شهرستان کوهرنگ، افزود: با توجه به اینکه مهمترین مشکل در حوزه فعالیت‌های کشاورزی نوع نظام بهره برداری و خرد شدن زمین‌ها است، با شکل گیری نظام بهره برداری پویا، کشاورزی به سمت درآمدزایی سوق می‌یابد.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با توجه به اینکه بانک زمین اراضی مورد نیاز ملی را از وزارت جهاد کشاورزی و مستثنیات را از مردم دریافت و از محل منابع بانکی فعالیت‌های بزرگ کشاورزی را حمایت می‌کند، تسریع در عملیاتی شدن طرح‌های سیاوش آباد چندارگردو در بخش دو آب صمصامی توسط بانک زمین و جهاد کشاورزی استان و همچنین تأمین اعتبار برای انتقال آب اراضی کشاورزی جهت رفع موانع قانونی از ضروریات است چرا که حمایت بانک زمین از اجرای طرح‌های کشاورزی یک فرصت برای توسعه بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به طرح‌های کشاورزی شهرستان اردل از جمله ده‌کهنه، سرچاه و و دوازده امام، گفت: تأمین اعتبار جهت تکمیل انتقال آب و رفع موانع قانونی نیز در دستور کار جهاد کشاورزی استان قرار گیرد همچنین در خصوص طرح کشاورزی تلخاب در میانکوه پیگیری‌های لازم به عمل آمد.

سلیمانی با بیان اینکه انجام اموری که گره از مشکلات مردم و منطقه باز کند در رأس امور قرار دارد و می‌طلبد مسئولان نسبت به تکمیل طرح‌های نیمه تمام کشاورزی اقدام کنند، گفت: در پایان جلسه امروز مقرر شد فاز دوم اراضی ۲۰۰ هکتاری دره‌گرم دشتک برای اجرای سیستم قطره‌ای پس از واگذاری از منابع طبیعی و یا رفع تداخلات ملی و مستثنیات تأمین اعتبار می‌شود و ۲۰ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان اردل و کوهرنگ برای رفع تداخلات ملی و مستثنیات در دستور کار جهاد کشاورزی استان قرار گیرد.

کد خبر 549460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.