صرافی آدا و پامپ کاردانو+ رشد ۱۳ درصدی

در این بازار قرمز رنگ تنها یک رمز ارز از ده رمز ارز برتر بازار در دامنه مثبت قیمتی حرکت می‌کند و ان هم کاردانو است، روز گذشته تحلیل تکنیکال ان ارائه شد و احتمال رشد قیمتی ان داده شد، با از دست رفتن حمایت ۴۳ هزار دلاری بیت کوین بازار کمی عقب نشست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۴۲ هزار ۸۲۱ دلار.
  • ETH اتریوم ۳ هزار و ۲۷۲ دلار.
  • BNB بایننس‌کوین ۴۸۴ دلار ۲۳ سنت.
  • ADA کاردانو ۱ دلار ۵۵ سنت.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۷ سنت.
  • XRP ریپل ۷۶ سنت.
  • DOT پولکادات ۲۶ دلار ۸۲ سنت.
  • SOL سولنا ۱۴۳ دلار ۵۰ سنت.
  • Avalanche ۸۹ دلار ۳۹ سنت.
  • Tera ترا ۸۲ دلار ۴۷ سنت.

۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار

صرافی آدا و پامپ کاردانو+ رشد ۱۳ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل نسبت به روزهای گذشته تغییر نداشته است و همچنان پیش بینی رفتار نوسانی بین محدوده ۴۱ تا ۴۳ هزار دلار را داریم.

صرافی آدا و پامپ کاردانو+ رشد ۱۳ درصدی

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نمی‌باشد)

ارزش بازار بیت کوین: ۲.۰۰۹ تریلیون دلار

صرافی آدا و پامپ کاردانو+ رشد ۱۳ درصدی

افزایش ترس معامله گران نسبت به روز گذشته

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و دارای ۵ وضعیت می‌باشد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

صرافی آدا و پامپ کاردانو+ رشد ۱۳ درصدی

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار می‌باشد و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر می‌باشد.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آنها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

صرافی آدا و پامپ کاردانو+ رشد ۱۳ درصدی

دامیننس ۴ رمزارز بر اساس رتبه حجم بازار

صرافی آدا و پامپ کاردانو+ رشد ۱۳ درصدی

  • دامیننس بیت کوین: ۴۱.۰۰%
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۷۱%
  • دامیننس ریپل: ۱.۰۶%
  • دامیننس لایت کوین: ۰.۴۹%

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیلگران در حال حاضر از آن برای تصمیم گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

کاربران توئیتر مایک تایسون را به تلاش برای پامپ سولانا متهم کردند

مایک تایسون، بوکسور افسانه‌ای آمریکایی مدت کوتاهی پس از اعلام اینکه سرمایه‌گذاری بزرگی در سولانا کرده، اکنون از ۵.۷ میلیون دنبال کننده‌اش در توئیتر پرسیده که قیمت این توکن چقدر می‌تواند بالا برود. او همچنین توکن غیرمثلی (NFT) کاتالینا ویل (Catalina Whale) را که در بازار سولسا، یک بازار NFT مبتنی بر سولانا خریداری کرده است را به نمایش گذاشت. او همچنین پرسیده است که آیا بازار توکن‌های غیرمثلی محبوب اوپن‌سی پشتیبانی از سولانا را به پلتفرم خود اضافه می‌کند یا خیر. تایسون همچنین در اوایل هفته شروع به تبلیغ ارز دیجیتال دریم (DREAM) مربوط به دریم فاندیشن کرده است.

برخی از کاربران در توئیتر نیز این بوکسور افسانه‌ای را متهم کرده‌اند که او برای پامپ کردن سولاناهای خود در توئیتر این‌گونه تلاش می‌کند و درباره آن می‌نویسد.

شبکه اتریوم در هفت روز گذشته بیش از ۳۷۳ میلیون دلار توکن سوزانده است

شبکه اتریوم در هفت روز گذشته بیش از ۱۱۰,۰۰۰ اتر سوزانده و نرخ خالص انتشار این ارز دیجیتال در هفته گذشته منفی بوده است. در ادامه برنامه توکن سوزی این شبکه در ۷ روز اخیر ۱۱۰,۸۷۹ اتر به ارزش ۳۷۳,۵۷۹,۱۸۸ دلار سوزانده شده است. در همین زمان ۹۴,۸۹۵ توکن اتر نیز به شبکه اضافه شده است تا بدین ترتیب نرخ انتشار خالص این ارز دیجیتال در یک هفته اخیر به منفی ۱۵,۹۸۳ توکن برسد. این نرخ انتشار خالص به معنای آن است که در هفت روز اخیر تورم این دارایی کاهش یافته و در مجموع حدود ۱۶,۰۰۰ اتر از مجموع توکن‌های در گردش کاهش پیدا کرده است.

فرش اهدایی امارات به پاپ فرانسیس در قالب یک NFT به قیمت ۲۵ اتر فروخته شد

فرشی که چند سال پیش توسط امارات متحده عربی به‌عنوان هدیه به رهبر کلیسای کاتولیک واتیکان داده شده بود، در قالب یک توکن غیرمثلی (NFT) به فروش رسید. این فرش توسط شیخ محمد بن زائد آل نهیان، ولیعهد ابوظبی به پاپ فرانسیس اهدا شده و روز جمعه در قالب یک توکن غیرمثلی که نشان‌دهنده تصویر این فرش است، به حراج گذاشته شد.

این توکن غیرمثلی به قیمت ۲۵ اتریوم معادل حدوداً ۸۲,۰۰۰ دلار به فروش رسید و عوائد حاصل از آن برای حمایت از خانواده‌های آسیب‌پذیر در افغانستان طی ماه‌های سرد زمستان صرف خواهد شد. گفتنی است که پاپ فرانسیس نسخه فیزیکی این فرش دستبافت که توسط زنان افغان بافته شده است را همچنان حفظ خواهد کرد.

ممنوعیت بیت کوین و اتریوم برای ریپل فاجعه‌بار خواهد بود

دیوید شوارتز، مدیر ارشد فناوری ریپل (Ripple) اتهامات نیک کارتر درباره تلاش این شرکت برای تضعیف ۲ ارز دیجیتال بزرگ را رد کرده است. نیک کارتر از شرکت کسل آیلند ونچرز (Castle Island Ventures) در توییتی مدعی شده که شرکت ریپل به‌صورت صورت فعالانه‌ای در تلاش برای تضعیف بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال بازار است.

شوارتز در پاسخ به او در توییتی نوشت که ممنوعیت بیت کوین برای ریپل فاجعه‌بار خواهد بود و همین امر در مورد اتریوم نیز صدق می‌کند. او می‌گوید چنین ادعاهایی به شکل پوچی خنده‌دار هستند.

گفتنی است که مدیران ارشد ریپل از گارلینگهاوس، مدیرعامل کنونی تا کریس لارسن، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق این شرکت و حتی دیوید شوارتز بارها و بارها به بیت کوین حمله کرده‌اند یا آن را مورد تمسخر و انتقادهای بسیار شدیدی قرار داده‌اند. مدیران ارشد ریپل بارها تحت فشار جامعه ارزهای دیجیتال مجبور به عقب‌نشینی از موضع انتقادی خود نسبت به بیت کوین شده‌اند.

جهش کاردانو پس از مشخص‌شدن تاریخ راه‌اندازی اولین صرافی غیرمتمرکز این شبکه

با اعلام رسمی تاریخ راه‌اندازی ساندی‌سواپ (SundaeSwap)، صرافی غیرمتمرکز فعال در اکوسیستم کاردانو، قیمت توکن کاردانو با رشد ۸ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته همراه شد. ساندی‌سواپ گفته است که راه‌اندازی نهایی نسخه اولیه (Beta) و کاملاً کاربردی این صرافی غیرمتمرکز، بالاخره در ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) انجام خواهد شد. تیم ساندی‌سواپ می‌گوید به‌دلیل محدودیت‌های فنی در بلاک چین کاردانو، فعلاً امکان اینکه این پروتکل به‌صورت کاملاً غیرمتمرکز اداره شود، وجود ندارد؛ به‌همین دلیل همچنان از عنوان «بتا» برای این صرافی استفاده می‌شود.

والمارت رسماً وارد دنیای رمزارزها و NFT می‌شود

غول خرده‌فروشی آمریکایی، والمارت (Walmart)، که مقر آن در بنتون‌ویل است، طبق برنامه‌های کاربردی اخیر خود که توسط CNBC نیز بررسی شده است، آماده سرمایه‌گذاری در رمزارزها و NFT ها می‌باشد. یکی از پرونده‌ها نشان می‌دهد که بزرگترین کارفرمای خصوصی آمریکا قصد دارد رمزارز خود را منتشر کند.

والمارت همچنین با تلاش برای به دست آوردن محافظت از علامت تجاری برای کالاهای مجازی مختلف مانند لوازم الکترونیکی، محصولات مراقبت از پوست و غیره، “آماده ورود به متاورس” می‌شود.

جاش گربن، بنیانگذار مؤسسه حقوقی گربن، به CNBC گفته است که والمارت کارهای زیادی را برای ورود به رمزارزها انجام داده است:

“صحبت های زیادی در این موارد وجود دارد که نشان می‌دهد برنامه ریزی های زیادی در پشت پرده در مورد اینکه آنها چگونه به رمزارزها فکر می‌کنند، چگونه می‌خواهند به متاورس و دنیای مجازی که به نظر می‌رسد در راه است، وارد شوند.”

از ماه اکتبر (مهر)، والمارت میزبانی دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین را در برخی از فروشگاه‌های خود در ایالات متحده آغاز کرده است.

این تصمیم پس از آن اتفاق افتاد که این شرکت به طور ناخواسته در یک طرح پامپ و دامپ یک رمزارز در ماه سپتامبر (شهریور) درگیر شد. همانطور که توسط U.Today گزارش شده است، کلاهبرداران یک بیانیه مطبوعاتی جعلی درباره پذیرش لایت کوین توسط والمارت منتشر کردند. قبل از اینکه غول خرده فروشی این اعلامیه جعلی را رد کند، قیمت آلت کوین به شدت افزایش یافت.

البته گرایش این شرکت به سمت رمزارزها غیرمنتظره نیست. در ماه آگوست (مرداد)، شروع به استخدام یک متخصص رمزارز و بلاکچین کرده بود.

بر اساس نظرسنجی اخیر که توسط Morning Consult منتشر شده است، مشتریان والمارت در مقایسه با یک آمریکایی معمولی علاقه‌ی بیشتری برای نگهداری بیت کوین دارند.

نقشه بازار رمز ارزها

صرافی آدا و پامپ کاردانو+ رشد ۱۳ درصدی

کد خبر 549419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.