نجات شهروندان گرفتار در گاوازنگ

معاون خدمات شهری شهردار زنجان گفت: شهروندان گرفتار در گاوازنگ با کمک نیروهای خدمات شهرداری به پایین هدایت شدند.

محمد همتیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه از ساعات اولیه بارش تیغه زنی و نمک‌پاشی آغاز شده است، اظهار کرد: در ساعات نیمه شب نمک‌پاشی را متوقف و تیغه‌زنی را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه ۹۱۰ تا ۹۵۰ نفر درگیر در بحث عملیات برف‌روبی و ستاد زمستانی هستند و ۶۵ تا ۷۰ دستگاه گریدر، تیغه زن و بولدوزر کامیون و خاور و نمک‌پاش در ستاد برف‌روبی فعال است، افزود: با همکاری مدیریت بحران استانداری دو دستگاه گریدر از بنیاد مسکن و جهاد نصر به ناوگان شهرداری اضافه شده است.

معاون خدمات شهری شهردار زنجان تاکید کرد: شهروندان زنجانی خودروهای خود را در حاشیه خیابان‌ها پارک نکنند تا عملیات تیغه زنی به طور کامل انجام بگیرد

وی در خصوص تأمین لباس زمستانی برای نیروهای شهرداری، گفت: برخی از همکاران به دلیل حجم بالای برف از پوتین‌های ساق بلند استفاده می‌کند ولی لباس زمستانی مخصوص در اختیار مناطق چهارگانه قرار گرفته است.

همتیان ادامه داد: سالانه دو بار برای همکاران شهرداری و بخش خصوصی لباس و کفش مناسب تهیه می‌شود و اگر کسی از همکاران استفاده نمی‌کند کم کاری از جانب خود شخص است.

وی رقم دقیقی برای تأمین لباس نیروهای شهرداری ذکر نکرد و در خصوص کیفیت لباس‌ها نیز گفت: قطعاً باید هزینه‌ای که شهرداری در این مورد انجام می‌دهد ملزومات درجه یک باشد.

معاون خدمات شهری شهردار زنجان با بیان اینکه معابر اصلی تمام شده و کم کم به معابر فرعی ورود پیدا می‌کنیم، ادامه داد: در گلشهر و پونک که جمعیت زیادی در این منطقه تردد دارند یک دستگاه گریدر اختصاص داده شده است و گریدر بنیاد مسکن نیز در کمربندی جنوبی و الهیه و علی آباد را پوشش می‌دهد.

وی از شهروندان خواست: تا در برف تکانی درختان شهرداری را یاری کنند تا شاهد شکستن شاخه‌ها و آسیب به آنها نباشیم.

همتیان با بیان اینکه در نقاط مختلف شهر مخازن حاوی کیسه‌های نمک و ماسه تعبیه شده تا شهروندان در صورت نیاز از آن استفاده کنند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر تمام محورها باز است ولی برخی از شهروندان برای تفریح در گاوازنگ تردد می‌کنند که خوشبختانه شب گذشته با همت همکاران خدمات شهرداری برخی از آنها به پایین هدایت شدند.

وی تصریح کرد: تاکنون یک‌هزار و ۶۰۰ تن شن و نمک در سطح شهر برای جلوگیری از یخبندان پخش شده است.

کد خبر 549413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.