جشنواره‌ای برای رقابت آواهای جنوب ایران

نخستین دوره جوایز «لیانیک» برای رقابت آواهایی از جنوب ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، محسن شریفیان نوازنده نی‌انبان ایرانی، از برگزاری نخستین دوره جوایز «لیانیک» در زمستان ۱۴۰۰ خبر داد.

این آهنگ‌ساز بوشهری در ۳۰ دی‌ماه سال گذشته، برای نخستین‌بار از نی‌انبان الکترونیک ایرانی با نام «لیانیک» که حاصل پژوهش و همکاری وی با یک تیم مهندسی بود، رونمایی کرد و اکنون بر آن شده است تا پس از گذشت یک سال از راه‌اندازی خط تولید این ساز و با توجه به استقبال علاقه‌مندان به نواها و آواهای جنوبی از لیانیک (نی‌انبان الکترونیک)، به منظور ارتقای کیفی نحوه نوازندگی با این ساز و ترغیب هنرمندان و هنرجویان برای اشتراک تجربیات و پرورش استعدادها و توانایی‌هایشان، نخستین رویداد «جوایز لیانیک» را برگزار کند.

این پژوهش‌گر موسیقایی، نوآوری و ایده‌پردازی در آهنگ‌سازی، اجرا، تلفیق و حفظ موسیقی بومی را از دستاوردهای این رویداد هنری برشمرد. جوایز لیانیک به‌صورت نقدی و برای چهار اثر برگزیده در نظر گرفته شده است. علاقه‌مندان برای شرکت در این رقابت، مهلت دارند آثار خود به صورت یک ویدئوی یک دقیقه‌ای از ۳۰ دی‌ماه تا ۱۰ بهمن‌ماه با صفحه اینستاگرام لیانیک به اشتراک بگذارند.

آثار ارسالی توسط هیئت داوران متشکل از محسن حیدریه، قاسم احمدی‌زاده (خارگی)، اصغر جاشویی، ایمان سیاه‌پوشان و بابک شهرکی و در بخش جوان توسط ساناز یوسفی، لیانا شریفیان، مجتبی شکوهی، رسول نصیری و بردیا بهرام‌نژادداوری و سپس با توجه به رأی بازدیدکنندگان انتخاب خواهند شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 549383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.