قبل از آغاز یخبندان معابر شهر زنجان پاکسازی شود

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به وضعیت نامناسب معابر فرعی شهر زنجان در پی بارش شدید برف، گفت: قبل از آغاز یخبندان معابر شهر زنجان باید پاکسازی شود.

به گزارش ایمنا، منصور مرادلو اظهار کرد: از چند روز قبل هواشناسی هشدارهای لازم در رابطه با بارش برف در سطح استان را اعلام کرده بود به همین خاطر همه عوامل شهرداری قبل از بارش‌ها در آماده‌باش کامل به‌سر می‌بردند و بلافاصله بعد از بارندگی عوامل اقدام به پاکسازی معابر کردند؛ هرچند حجم بارش‌ها بسیار بیشتر از حد تصور بود.

وی تصریح کرد: البته شهروندان حق دارند در رابطه با وضعیت پاکسازی معابر گلایه داشته باشند ولی باید به این نکته توجه داشت که همه نیروها به همراه ماشین‌آلات موجود پای کار بودند و لحظه‌ای از تلاش دست نکشیده‌اند ولی باید پذیرفت که وضعیت معابر فرعی مناسب نیست.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه در ادوار گذشته بسیاری از ماشین‌آلات شهرداری فروخته شده و در فصل زمستان از توان بخش خصوصی بهره برده می‌شود، گفت: ماشین‌آلات موجود در شهر در مواقعی همچون امروز کفاف کار را نمی‌دهد و باید فکری در این رابطه کرد.

وی با تاکید بر اینکه تنها کاری که در شرایط فعلی باید با همه توان انجام داد، تیغ‌زنی معابر است، گفت: چراکه نمک‌پاشی بعد از پاک‌سازی جواب می‌دهد و با توجه به اینکه اعلام شده است تا ساعاتی دیگر با کاهش شدید دما، شاهد یخبندان خواهیم بود؛ باید کارها سریع‌تر انجام شود تا مشکلی برای تردد شهروندان پیش نیاید.

مرادلو در پاسخ به این سوال که شهر بی‌شهردار وضعیتی بهتر از این نخواهد داشت، افزود: عوامل شهرداری با همه توان پای کار هستند ولی مشکلاتی نیز وجود دارد که با هماهنگی بیشتر باید برطرف شود، البته به مسیرهای تردد شهروندان پیاده نیز پاکسازی می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 549373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.