اتریش، نخستین کشور اروپایی که واکسیناسیون کرونا را اجباری کرد

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که اتریش از ابتدای فوریه به عنوان نخستین کشور اروپایی، واکسیناسیون کرونا را برای بزرگ‌سالان اجباری می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات دولتی اتریش طی یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کردند که با اجرای پروژه واکسیناسیون اجباری علیه بیماری کووید ۱۹ برای بزرگ‌سالان، افراد واکسینه نشده به زودی واکسن کرونا را دریافت می‌کنند. پس از طی دوره زمانی لازم برای اجرای این پروژه، عدم دریافت واکسن کرونا جرم محسوب می‌شود و افرادی که به این جرم مرتکب شوند، باید بین ۶۰۰ تا سه هزار و ۶۰۰ یورو جریمه پرداخت کنند.

پروژه جدید دولت اتریش به پارلمان این کشور ارائه شده است و به نظر می‌رسد که این لایحه روز پنج‌شنبه به تصویب خواهد رسید. البته در این لایحه، قوانینی برای زنان باردار و دیگر افرادی که به دلایل پزشکی نمی‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند، در نظر گرفته شده است.

تا کنون ۷۱.۵ درصد مردم اتریش یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که پایین‌تر از نرخ واکسیناسیون در بسیاری از کشورهای اروپای غربی و شمالی است. برای نمونه، تا کنون ۷۹.۵ درصد جمعیت کشور فرانسه حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، در دانمارک نیز این نرخ ۸۳ درصد گزارش شده است. پیش از این واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ در کشورهای اکوادور، تاجیکستان، ترکمنستان، اندونزی و ایالات فدرال میکرونزی برای همه بزرگسالان اجباری شده است.

کد خبر 549323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.