همدلی و هم‌افزایی، مهم‌ترین دغدغه توسعه حمل‌ونقل عمومی

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران گفت: مهم‌ترین موضوع مدیریت شهری در همه شهرها حمل‌ونقل و ترافیک است و امیدوارم در جهت بهبود شرایط زندگی شهروندان اقدامات مهمی انجام شود.

به گزارش ایمنا، مجتبی شفیعی در بیست و هشتمین نشست تخصصی کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران با بیان اینکه شرایطی که هم اکنون در آن قرار داریم، شرایط بی‌نظیری است، اظهار کرد: در این ۲۰ سال که در حوزه حمل‌ونقل فعالیت دارم، چنین شرایطی را به ذهن ندارم که این میزان همدلی و هماهنگی در این حوزه شکل گرفته باشد.

وی با بیان اینکه این نشست‌ها و کمیته‌ها موجب ایجاد هم‌افزایی بیشتر میان کلان‌شهرها است، افزود: این هم‌افزایی برای تحقق اهداف اصلی است که همگی اعتقاد داریم این هدف، توسعه حمل و نقل عمومی است، چرا که مهم‌ترین موضوع مدیریت شهری و به تناسب مهم‌ترین دغدغه مردم دنیا در همه شهرها حمل‌ونقل و ترافیک است و امیدوارم در جهت بهبود شرایط زندگی شهروندان که متأثر از حمل‌ونقل و ترافیک است، کارهای مهمی انجام شود.

احسان متولیان، دبیر کل مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران نیز در این نشست با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۱ کشور، اظهار کرد: هم اکنون که فصل بررسی لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی است، مجمع شهرداران کلان‌شهرها در حال رایزنی برای تأمین بودجه مورد نظر شهرداری‌های کشور است.

وی با بیان اینکه به دلیل محدودیت‌هایی که دولت در تأمین منابع مالی دارد، بسیاری از موارد بودجه‌ای شهرداری حذف شده است، تصریح کرد: متولیان از اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران درخواست کرد تا به از پتانسیل نمایندگان استانی برای اجحافی که در حق شهرداری‌ها می‌شود، استفاده کنند.

دبیر کل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران یکی از مباحث مهم عدالت اجتماعی را حمل‌ونقل عنوان کرد و گفت: اگر اعتبارات شهرداری‌ها به همین صورتی که در لایحه بودجه آورده شده، از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم تصویب شود، از عدالت اجتماعی غفلت می‌شود و بسیاری از شهرداری‌های کلانشهرها با دست خالی مشغول کار خواهند شد.

منبع: سایت شهر

کد خبر 549322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.