حریفان سپاهان و فولاد در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ را بشناسید + جزییات

تیم های ایرانی رقبای خود را در رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا شناختند. در این میان تیم فولاد در گروه سوم و سپاهان در گروه چهارم قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قرعه کشی مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امروز -دوشنبه ۲۷ دی ماه- از ساعت ۹:۳۰ به وقت ایران برگزار شد و تیم‌های ایرانی رقبای خود را در این مسابقات شناختند.

فولاد خوزستان؛ نکو و رویاهای ممکن! ‌

باشگاه فوتبال فولاد خوزستان در سال ۱۳۴۹ در شهر اهواز پایه گذاری شده است. هم اکنون مالک این باشگاه شرکت فولاد خوزستان است. تیم فولاد با قهرمانی در لیگ ۱۳۸۴-۱۳۸۳ جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرد. فولاد در اولین بازی که در تهران برگزار شد؛ تیم قدرت‌مند القادسیه را با نتیجه ۶–۰ شکست داد. دومین بازی فولاد در سوریه مقابل الاتحاد بود که با نتیجه ۰–۰ امتیازات را تقسیم شد. بر خلاف دو بازی اول، فولاد در بازی‌های بعدی عمل‌کرد ضعیفی داشت و در این چهار بازی چهار بار شکست خورد و بعد از القادسیه، پاختاکور و الاتحاد در جایگاه چهارم قرار گرفت و حذف شد.

تیم فولاد خوزستان در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ در کنار تیم‌های شباب الاهلی دبی (امارات)، آهال (ترکمستان) و الغرافه (قطر) در گروه گروه C قرار دارد.

شباب الاهلی دبی؛ بهره مند از قایدی و نورالله‌ی

الاهلی ثروتمندترین و پر هوادارترین باشگاه فوتبال در امارات متحده عربی است. این باشگاه در شهر دبی قرار دارد و مالک آن باشگاه حمدان بن محمد آل مکتوم، ولیعهد حکومت شهر دبی است. این باشگاه به دلیل بازیکنان ایرانی که در این تیم بازی کرده‌اند، در میان ایرانیان مقیم دبی نیز هوادار دارد. از بازیکنان ایرانی حال حاضر الاهلی می‌توان به مهدی قایدی و احمد نورالله‌ی اشاره کرد. از افتخارات این باشگاه می‌توان به ۱۰ قهرمانی در لیگ برتر امارات متحده عربی، ۱۳ قهرمانی در جام رئیس دولت امارات، ۵ قهرمانی در جام اتصالات امارات و۴ قهرمانی در سوپر جام فوتبال امارات اشاره کرد. الاهلی در سال ۲۰۱۵ به مقام نایب قهرمانی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا رسید.

آهال؛ رقیبی ناشناخته

باشگاه فوتبال آهال، یک باشگاه فوتبال ترکمنستانی است که در در سال ۱۹۸۹ تأسیس شد و در استان آخال واقع شده‌است. این باشگاه مسابقات خانگی خود را در ورزشگاه عشق‌آباد برگزار می‌کند.

الغرافه، با همراهی استراماچونی و دیاباته

الغرافه باشگاه ورزشی حرفه‌ای در شهر دوحه، پایتخت قطر است که استراماچونی سرمربی پیشین استقلال و شیخ دیاباته مهاجم سابق استقلال را در اختیار دارد. این تیم الغرافه ۷ بار فاتح لیگ و ۶ بار برنده جام حذفی قطر شده‌است. این تیم ۳ مرتبه در لیگ قهرمانان آسیا و یک مرتبه در جام باشگاه‌های آسیا حضور داشته است.

سپاهان ایران؛ آماده تکرار تاریخ

باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در سال ۱۳۳۲ در شهر اصفهان پایه‌گذاری شده و مالک این باشگاه، شرکت فولاد مبارکه اصفهان است. سپاهان اولین تیم ایرانی است که به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده و تنها تیمی ایرانی ست که به جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۰۷ میلادی راه پیدا کرد. تیم سپاهان از ایران و اوراوا رد دایموندز از ژاپن در فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۷ مقابل هم قرار گرفتند. تیم فوتبال سپاهان، در -۱۶ آبان ۱۳۸۶- در دور رفت مسابقه فینال لیگ قهرمانان آسیا، در ورزشگاه فولادشهر اصفهان با مربیگری لوکا بوناچیچ به مصاف تیم فوتبال اوراوا رد ژاپن رفت که این دیدار با تساوی ۱–۱ پایان یافت. اما سپاهان در بازی برگشت که در -۲۳ آبان ماه- همان سال در ژاپن برگذار شد با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد.

تیم فوتبال سپاهان در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ در کنار تیم‌های الدحیل (قطر)، الوحدات (اردن)، برنده پلی آف ۱ (عربستان / سوریه) در گروه D قرار دارد.

الدحیل؛ سر سخت و پر مهره

باشگاه الدحیل در شهر دوحه و در کشور قطر می‌باشد که این باشگاه ورزشی در سال ۲۰۱۰ به مقام قهرمانی در لیگ دسته دوم قطر رسید و به لیگ ستارگان قطر صعود کرد. از افتخارات این باشگاه می‌توان به ۷ بار قهرمانی در لیگ ستارگان قطر اشاره کرد این تیم همچنین سه قهرمانی در جام ولیعهد قطر، دو قهرمانی در جام شیخ جاسم قطر و سه قهرمانی در جام امیر قطر در کارنامه دارد. همچنین الدحیل به مقام پنجمی جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۰ دست یافت. اولین تجربه آسیایی این تیم در سال ۲۰۱۲ برمی‌گردد. مهدی بن عطیه مدافع سابق باشگاه یوونتوس از بازیکنان مطرح این تیم محسوب می‌شود. باشگاه الدحیل پیش از این در برابر بسیاری از تیم‌های ایرانی از جمله سپاهان، پرسپولیس و تراکتور بازی کرده است و البته در سال ۲۰۱۹ نیز هم‌گروه استقلال در لیگ قهرمانان آسیا بوده است. در حال حاضر هدایت الدحیل را لوئیس کاسترو عهده دارد است و رامین رضائیان نیز در این تیم بازی می‌کند.

الوحدات اردن؛ نبرد انتقامی

الوحدات باشگاه ورزشی در شهر امان، اردن است که در سال ۱۹۵۶ تأسیس شده. الوحدات ۱۱ مرتبه قهرمانی در لیگ اردن و هفت مرتبه در جام حذفی اردن به قهرمانی رسیده است. الوحدات اردن و فولاد ایران در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا سال گذشته مقابل هم قرار گرفتند که الوحدات با نتیجه یک بر صفر حریف ایرانی خود را شکست داد.

کد خبر 549302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.