طرح شفافیت باید بدون اعمال سلیقه اجرا شود

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح شفافیت و ارتقای سلامت اداری باید به صورت واقعی و بدون گزینش بندهای طرح و اعمال سلیقه اجرا شود تا شائبه‌ای برای افراد نداشته باشد.

محمدرضا فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه شهرداری‌ها یکی از مهمترین مجموعه‌ها در ارتباط با شهروندان هستند، اظهار کرد: در کشور ما بیش از ۷۰ درصد مردم در مناطق شهری زندگی می‌کنند و تعاملات و ارتباطات بین شهروندان و شهرداری بسیار وسیع و گسترده است؛ لذا در صورتی شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر موفق خواهند بود که مردم و شهروندان با این ارگان همراهی و تعامل داشته باشند.

وی تصریح کرد: همراهی مردم وقتی صورت می‌گیرد که مدیریت شهری را از خودشان بدانند و این موضوع حاصل نمی‌شود مگر اینکه مدیریت شهری همه امور و موضوعات مربوط به شهر و شهروندان را به طور شفاف در معرض دید مردم قرار داده و همیشه و در همه حال مردم را ناظر بر اعمال و عملکرد خود بدانند.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید با بیان اینکه شفافیت می‌تواند اعتماد و همراهی مردم را به خود جلب کند، افزود: با ایجاد طرح شفافیت نتایجی از قبیل افزایش کارایی و جلب اعتماد مردم و شهروندان را حاصل می‌شود، همچنین این طرح سبب کاهش فساد و رانت در سیستم اداری شهر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه طرح شفافیت و ارتقای سلامت اداری باید به صورت واقعی و بدون گزینش بندهای طرح و اعمال سلیقه اجرا شود تا شائبه‌ای برای افراد نداشته باشد، گفت: امیدواریم این طرح در همه ارکان جامعه به ویژه ادارات دولتی عملیاتی و اجرایی شود.

فلاح ادامه داد: ضمانت اجرایی طرح شفافیت و ارتقای سلامت اداری، نظارت و مطالبه‌گری مستمر و دقیق شهروندان است که این نظارت، مدیران را در ریل خدمت‌گذاری بی‌منت، هدایت کرده و اجازه نمی‌دهد که از این ریل خارج شوند.

کد خبر 549196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.