از قتل زن جوان تا دستگیری زورگیران تصادفات ساختگی در تهران

برق طلا باعث قتل زن جوان شد، مرد هزارچهره در تبعید که همه را سرکیسه می‌کرد، فاش شدن راز جسد کشف شده در هرسین، دوجنایت مشابه در سیستان و بلوچستان، تیراندازی وحشت‌آور در ایرانشهر، دستگیری زورگیران تصادفات ساختگی در تهران را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، چند روز قبل به مأموران پلیس ارومیه خبر رسید که زن جوانی ناپدید شده است. آنطور که نزدیکان این زن می‌گفتند، او بدون اینکه به خانواده‌اش اطلاع بدهد از خانه خارج شده و دیگر کسی او را ندیده است.

در این شرایط بود که تحقیقات برای یافتن زن مفقود شده آغاز شد. با وجود اینکه هیچ‌کس از سرنوشت این زن اطلاعی نداشت، اما در ادامه کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد مردی در مفقود شدن زن جوان دخیل است. مأموران که به کشف حقیقت نزدیک شده بودند با شناسایی مخفیگاه این مرد، او را دستگیر کردند.

با اینکه او ابتدا تلاش می‌کرد، خود را بی‌اطلاع از سرنوشت زن مفقود شده نشان دهد، اما مأموران در بازرسی خانه این مرد، جسد زن جوان را کشف کردند و پی بردند که متهم، زن جوان را به خانه‌اش کشانده و به قتل رسانده است.

همزمان با انتقال جسد مقتول به پزشکی قانونی، متهم نیز به پلیس آگاهی انتقال یافت و تحت بازجویی قرار گرفت. متهم در اعترافات خود اظهار کرد: از مدتی قبل، طلا و جواهرات مقتول چشمانم را گرفته بود تا اینکه روز حادثه، زن جوان را به خانه‌ام کشانده و پس از قتل او، جواهراتش را سرقت کردم اما نتوانستم جنازه را از خانه خارج کنم و در همین جا نگه داشتم.

سرهنگ ایرج حسن‌خانی، جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی اظهار کرد: متهم پس از تکمیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

مرد هزارچهره در تبعید که همه را سرکیسه می‌کرد

سرهنگ امیر بازیار فرمانده انتظامی شهرستان ایوان، اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه شخصی که خود را با عناوین مختلف به عنوان کارمند وزارتخانه‌ها، دادگستری، استاد دانشگاه و غیره معرفی کرده و با جلب اعتماد آنان و به بهانه‌های مختلف از جمله ایجاد شغل و استخدام در ادارات، خرید خودرو و … اقدام به اخذ وجه و کلاهبرداری از جوانان دانشجو و جویای کار و سایر افراد کرده بود، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و با هماهنگی مقام قضائی اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات نامحسوس در این زمینه آغاز و با بررسی و پالایش اخبار مشخص شد که چنین شخصی هیچ گونه ارتباطی با عناوینی که گفته است ندارد و کارمند هیچ نهاد دولتی، نظامی و یا دانشگاهی نبوده و با جعل عنوان دولتی اقدام به کلاهبرداری کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ایوان تصریح کرد: با انجام اقدامات پلیسی، مخفیگاه این کلاهبردار حرفه‌ای شناسایی و در یک عملیات ضربتی توسط مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان و با همکاری مأموران کلانتری مرکز دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

وی نشان کرد: متهم دارای هفت فقره سابقه کلاهبرداری در نقاط مختلف کشور و یک فقره اخلال در نظم عمومی و نیز محکوم به دو سال تبعید بوده است. متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده تحویل دستگاه قضائی و روانه زندان شد.

فاش شدن راز جسد کشف شده در هرسین

علی عزیزیان فرمانده انتظامی شهرستان هرسین اظهار کرد: در پی کشف جسد یک جوان ۲۷ ساله در بامداد روز چهارشنبه در ورودی فرعی جاده بابازید که بر اثر ضربات چاقو به قتل رسیده بود موضوع جهت شناسایی مقتول و قاتل در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پیگیری‌های صورت گرفته در ظهر همان روز هویت مقتول شناسایی شد و در ادامه با تلاش شبانه‌روزی و تخصصی کارآگاهان پلیس و بازپرس محترم پرونده خوشبختانه طی ۷۲ ساعت کار فشرده اطلاعاتی قاتل شناسایی و دستگیر شد.

۲ جنایت مشابه در سیستان و بلوچستان

سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در خرداد ماه سال ۹۹ و در پی قتل مسلحانه جوانی ۳۰ ساله در یکی از محلات سراوان بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: پس از جمع‌آوری سرنخ‌های موجود در صحنه قتل، عامل این جنایت که جوانی ۳۲ ساله و از دوستان قدیمی مقتول بود، شناسایی و مشخص شد که به دلیل اختلافات موجود پس از مشاجره با مقتول با شلیک سلاح کلاش او را به قتل رسانده و به مکانی نامعلوم گریخته است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی از حضور مجدد قاتل در سطح شهرستان مطلع شدند، در نهایت مخفیگاه مقتول در یکی از روستاهای سراوان شناسایی و متهم در عملیاتی دستگیر شد.

وی با اشاره به کشف یک قبضه کلت کمری در بازرسی از مخفیگاه قاتل خاطر نشان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی و اقرار به جنایت ارتکابی با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

سردار طاهری همچنین اظهار کرد: ۲۶ اردیبهشت ماه سال ۹۷ یک فقره نزاع مسلحانه منجر به قتل، در یکی از محلات بخش جلگه چاه هاشم دلگان گزارش شد و تیم کارآگاهان پلیس آگاهی در محل حضور پیدا کرد.

وی افزود: در پی تحقیقات مشخص شد عامل جنایت جوانی ۲۱ ساله و از دوستان مقتول بوده که از محل متواری شده بود، با توجه به نامشخص بودن محل فرار متهم پیگیری‌ها برای دستگیری وی ادامه داشت تا اینکه مجدد در شهرستان حضور یافت.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در نهایت قاتل پس از سه سال فرار دستگیر شد و پس از اعتراف به جنایت ارتکابی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

تیراندازی وحشت‌آور در ایرانشهر

سرهنگ حسن کیخا فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر اظهار کرد: ساعت ۲۱ شامگاه ۲۴ دی‌ماه سال جاری در پی گزارش تیراندازی در یکی از خیابان‌های ایرانشهر بلافاصله مأموران این فرماندهی وارد عمل شدند.

وی افزود: با حضور مأموران در صحنه و در تحقیقات میدانی به عمل آمده مشخص شد، دو نفر سرنشینان یک دستگاه پژو ۴۰۵ با پلاک مخدوش اقدام به تیراندازی هوایی با اسلحه کلاش کرده و باعث رعب و وحشت عمومی شهروندان شده و سپس متواری شده‌اند.

به گفته فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر با بسیج تمامی واحدهای گشت انتظامی و در گشت‌زنی هدفمند در سطح حوزه، خودروی مذکور در کمتر از یک ساعت شناسایی و تحت تعقیب و مراقبت پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: سرنشینان خودرو با مشاهده مأموران انتظامی و با توجه به تاریکی شب از صحنه متواری که در نهایت یکی از آن‌ها در اقدام ضربتی پلیس دستگیر شد.

سرهنگ کیخا با اشاره به ادامه تحقیقات برای دستگیری فرد متواری شده و کشف سلاح به کار رفته در ارتکاب جرم، بر عزم جدی پلیس در برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی تأکید و از خانواده‌ها و به خصوص سران طوایف خواست، تا جوانان را از عواقب سخت نگهداری، حمل و جابجایی انواع سلاح گرم و سرد آگاه سازند.

دستگیری زورگیران تصادفات ساختگی در تهران

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، اظهار کرد: در پی زورگیری و کلاهبرداری‌های مشابه در چند نقطه از شهر تهران، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات میدانی مشخص شد، اعضای یک باند پنج نفره در اتوبان و خیابان‌های تهران تصادفات ساختگی ایجاد می‌کردند و با سیاه‌نمایی مال‌باختگان را به دستگاه خودپرداز راهنمایی و سپس با استفاده از سلاح سرد اموال مال‌باختگان را زورگیری می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران ادامه داد: پس از رصدهای اطلاعاتی گسترده هویت و مخفیگاه اعضای این باند بزرگ شناسایی و نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس شد.

وی با بیان اینکه پس از هماهنگی‌های قضائی اعضای این باند در مخفیگاهشان دستگیر شدند، تصریح کرد: متهمان در تحقیقات ابتدایی به زورگیری و سرقت پول از شهروندان با شیوه و شگرد سیاه نمایی در تهران اعتراف کردند.

سردار لطفی با بیان اینکه سارقان در اسلامشهر و پایگاه‌های یکم، دوم و پنجم آگاهی تحت تعقیب پلیس بودند در پایان خاطرنشان کرد: کشف جزئیات پرونده و جرایم احتمالی متهمان در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 549163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.