طرح "تاسیسات‌چی‌های رایگان" برای سالمندان در لهستان اجرا می‌شود

پروژه آزمایشی شهر گلیویتسه با نام"تاسیسات‌چی‌ها برای سالمندان" به منظور حمایت از قشر سالخورده این شهر به راه افتاده است؛ بر اساس این طرح، سالمندان می‌توانند از خدمات این جنبش رایگان استفاده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری لهستان اعلام کرد که در طول مدت این پروژه، تعداد زیادی از سالمندان از خدمات رایگان بهره‌مند شدند و در هزینه‌ها به طور قابل توجهی صرفه‌جویی شد. به طور خاص، بین ۱۶ اوت و ۱۷ دسامبر سال ۲۰۲۱، سالمندان در مجموع ۲۶۹ بار با یک سرویس‌کار برای تعمیرات جزئی تماس گرفتند و ۴۱ میلیون و ۸۳۴ هزار و ۸۹ زلوتی لهستان یا حدود ۹ هزار و ۲۰۰ یورو صرفه‌جویی کردند.

تعمیرات جزئی در خانه می‌تواند برای افراد مسن بسیار چالش برانگیز و گاهی حتی انجام آنها غیرممکن باشد. به همین دلیل است که جوامع ارشد محلی، از طریق شورا و باشگاه‌های سالمندان شهر لهستان در دسامبر ۲۰۲۱، جنبش "تاسیسات‌چی‌های رایگان برای سالمندان" را راه‌اندازی کردند.

طرح تاسیسات‌چی‌های رایگان برای سالمندان در لهستان اجرا می‌شود

این خدمات به افراد مسن تنها با وضعیت ناپایدار سلامتی که نمی‌توانند به کمک بستگان خود تکیه کنند، ارائه می‌شود. جنبش تاسیسات‌چی‌های رایگان برای سالمندان به افراد بالای ۶۰ سال اجازه می‌دهد برای هریک از مشکلات خود با یک متخصص از طریق تلفن تماس بگیرند تا ماهی یک بار در تعمیرات جزئی به آنها کمک کند. بودجه شهر، هزینه خدمات و مواد مورد استفاده برای تعمیر را تا ۳۰ زلوتی لهستان پوشش می‌دهد. در صورتی که هزینه بیشتر از این میزان شود، شخص سالمند باید آن را تقبل کند.

مسئولان شهری با اعلام موفقیت این جنبش، تعداد زیاد درخواست سالمندان را - که تنها در چند ماه ۲۶۹ بار از خدمات این جنبش استفاده کرده‌اند- به عنوان امتیازی مثبت در موفقیت این پروژه اعلام کرده‌اند. اغلب تماس سالمندان مربوط به ایرادات سیستم‌های لوله کشی، مانند نشتی، خرابی ماشین لباسشویی، شیرهای آب یا آبگرم‌کن بوده است.

طرح تاسیسات‌چی‌های رایگان برای سالمندان در لهستان اجرا می‌شود

البته داوطلبان حاضر در این جنبش، کارهای نجاری مانند تنظیمات نازک کاری پنجره، تعمیر یا تعویض قفل، نصب پشه‌بند، تعمیرات مبلمان، تعویض پریز، تعمیر کلید لامپ، آویزان کردن و اتصال لوستر را نیز برای سالمندان انجام داده بودند.

با استقبال سالمندان از این طرح و کسب نتایج چشمگیر، خدمات جنبش "تاسیسات‌چی‌ها برای سالمندان" اکنون به بخشی از استراتژی سیاست‌های ارشد شهر گلیویتسه برای سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۵ تبدیل شده است.

طرح تاسیسات‌چی‌های رایگان برای سالمندان در لهستان اجرا می‌شود

کد خبر 549159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.