عرضه ۱۵ هزار تن شکر سفید تنظیم بازاری برای مصارف خانوار

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۱۵ هزار تن شکر سفید، تنها برای مصارف خانوار جهت عرضه در سراسر کشور تخصیص یافته و در اختیار کارگروه تنظیم بازار استان قرار داده شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «یزدان سیف» با ارسال نامه‌ای به استانداران سراسر کشور، قیمت هر کیسه ۵۰ کیلوگرمی شکر سفید را با احتساب ۹ درصد مالیات ارزش افزوده هر کیلوگرم به مباشرین معرفی شده (درب انبار)، ۱۲ هزار و ۵۳۵ تومان (۱۲۵۳۵۰ ریال) اعلام کرد.

وی افزود: تعیین شیوه، شبکه و مباشرین توزیع شکر تخصیصی بر عهده کارگروه تنظیم بازار استان است تا از طریق شبکه‌های منتخب اعم از تعاونی‌های مصرف، اصناف منتخب، مراکز عرضه مستقیم کالا، میادین میوه و تره‌بار در سطح کشور توزیع شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح‌کرد: شکر مذکور باید در بسته‌بندی‌های مناسب و مورد نیاز مصرف خانوار عرضه و از فروش به صورت فله خودداری شود.

سیف اظهار کرد: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، بازرسان سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها، سازمان تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف ایران، مکلف هستند نسبت به کنترل و نظارت بر روند توزیع کالا و رعایت قیمت فروش کالاهای موضوع طرح اقدام و در صورت بروز تخلف اقدام قانونی را با هماهنگی مراجع ذی‌ربط به عمل آورند.

وی با اشاره به اینکه مهلت جذب مقادیر تخصیصی تا پایان بهمن ماه سال جاری است، گفت: با توجه به لزوم کنترل قیمت شکر در بازار، سرعت عمل و کالارسانی در سریع‌ترین زمان ممکن در شبکه‌های مصرف، مورد انتظار است.

کد خبر 549149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.