لزوم برگزاری یادواره شهدای شهرداری بندرعباس

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس، خطاب به شهردار خواستار برگزاری نخستین یادواره شهدای مجموعه شهرداری بندرعباس شد.

حسن سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، اظهار کرد: تکریم مادرانی که زینب‌گونه در زندگی با همسران و فرزندان برومند خود آن‌ها را برای خدمت به مردم و دفاع از آرمان‌های انقلاب تشویق می‌کردند، باید در جای جای میهن شهیدپرورمان نهادینه شود.

وی ادامه داد: اگر ایثار، شهامت، شجاعت، صبر و استقامت این شیرزن‌های ایران زمین نبود، خدا می‌داند چه بر سر انقلاب می‌آید. این دلاورزن‌ها بودند که فرزندان جوان و نوجوان خود را آماده اعزام به جبهه‌ها و دفاع از این آب و خاک می‌کردند. کسانی که برای دفاع از ولایت و این سرزمین سینه سپر کردند تا یک وجب از خاک مقدس این سرزمین به دست دشمن تا دندان مسلح نیفتد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس، تصریح کرد: اگر همسران شهیدی که بسیاری از آنان نوعروس بودند در دفاع مقدس حماسه‌آفرینی نمی‌کردند، معلوم نبود چه بر سر این آب و خاک می‌آمد؛ اما آن‌ها مردان و همسران خود را همچون رباب، لیلا و زینب کبری برای حضور در خط مقدم جبهه تشویق و ترغیب می‌کردند که ضروری است این فرهنگ گسترش یابد.

سالاری ادامه داد: برای تکریم از این شیرزن‌ها و دلاورزن‌های تاریخ، روز مبارکی در تقویم ثبت شده است؛ روز وفات زنی که پسران خود را سینه چاک برادر و مقتدای خود ساخت.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس، گفت: ام‌البنین (س) بانوی ایثارگری بود که اگرچه خود در دشت کربلا حضور نداشت، اما عطر ایمان، نگاه ولایت‌مدار، تفکر حسینی و شجاعت ایثارگری یک مسلمان معتقد را قطره قطره در کام فرزندانش نشاند و لاله‌صفت چنان بارشان آورد که دشت تفتیده کربلا را همیشه تاریخ منقش به زیباترین مفاهیم همان شهادت کردند.

وی تصریح کرد: در سالروز وفات ام‌البنین که روز تکریم مادران و همسران شهدا نام گرفته است، ایثار و فداکاری و صبر و پایداری مادران و همسران شهیدان هشت سال دفاع مقدس، شهیدان مدافع حرم و سلامت و شهیدان عرصه خدمت و سازندگی را گرامی می‌داریم و اوراق تاریخ را به نام گذشت‌ها و خلوص و تلاش‌های آنان مزین می‌کنیم و عملکرد این بانوان فداکار را پشتوانه‌ای برای نسل امروز قرار می‌دهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: این‌جانب ضمن پاسداشت این روز بزرگ و ارزشمند از شهردار تقاضا دارم تا هرچه سریع‌تر نسبت به برگزاری یادواره شهدای گران‌قدر مجموعه شهرداری اقدام کرده تا این حرکت پسندیده در همه دستگاه‌ها و ادارات نهادینه شود. باشد که همه ما از رهروان واقعی شهدا باشیم.

کد خبر 549118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.